Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T39 = Problem?


antokon

Rekommendera Poster

Har haft T28:a i 1½ år nu och hur mkt jag än är trogen Ericsson och aldrig skulle vilja byta ut min T28 mot en tramstelefon från andra sidan landet så har inte resan varit en dans på rosor. Det är min andra T28 då min första blev utbytt efter en massa Microsoft-inspirerade "hängningar", plötsliga kaputtsituationer och en hel del svett och tårar hos återförsäljarn (nämner inga namn men handla INTE på OnOff :þ )... Så nu undrar jag ifall de nya modellerna T29 men främst den läckra T39 oxå har en del barnsjukdomar eller om de är förskonade från sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu undrar jag ifall de nya modellerna T29 men främst den läckra T39 oxå har en del barnsjukdomar eller om de är förskonade från sånt.

 

Ingen aning, men jag skulle vänta på T-68 :-)

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är ju redan självklart. Men det hade varit bra å veta om Ericsson fortfarande dras med konstiga problem som även skulle kunna drabba 68:an.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Trimmel

T 39 har många roliga och bra funktioner och den fungerar mycket bra. Ericsson har även lyckats bra med mjukvaran och den är mycket snabb jämfört med föregående modeller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla pryllar med mjukvara är det barnsjukdommar med... Som all anna mjukvara kommer där patchar och uppdateringar även till mobilltelefonerna, uppsök din "handlare" för uppgradering, det är ju kostnadsfritt om du har garanti på telefon...

 

 

 

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

-Vinton Cerf ang. IPN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Apropå antokons kommentar:

 

en massa Microsoft-inspirerade "hängningar"

 

så ska det bli kul att se Microsofts smartphone "Stinger" (när den nu kommer).

Vad tror ni om den?

 

 

http://www.infosync.no/en/news/n/207.asp

 

http://www.microsoft.com/mobile/phones/smartphone/default.asp

http://www.microsoft.com/mobile/pocketpc/columns/CTIA1jd.asp

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en T39 nyligen och är irriterad på att bakgrundsbelysningen på knappsatsen är under all kritik. Det lyser inte jämnt över hela knappen utan bara längst ute på kanterna vilket gör det svårt att se bokstäverna när det är mörkt. Vore intressant att veta om det ska vara så dålig belysning på T39:an eller om det är mitt ex som är dålig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lyser inte jämnt över hela knappen utan bara längst ute på kanterna

Är det det värsta du kunde komma på med T39:an?!

Har funderat på att köpa den men är rädd för ev. barnsjukdommar. Men... Hittar du inga andra!?

 

Kan från Ericsson (på fabriken) köpa loss T39:an för 3457 kr. Är det prisvärt, eller finns det billigare ställen?

Antar att man får köpa till ett BlueTooth-headset som här kostar 1547 kr. Några prisjämförelser jag borde se?

 

Några brister på T39:an jag borde känna till?

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att man får köpa till ett BlueTooth-headset....

 

Gör det, det är så g*vla tufft, kör det med en 520 och är nöjd!

 

 

 

 

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

-Vinton Cerf ang. IPN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att eftersom NoiseKiller inte tycks nöja sig med de tiotals tips och råd han har fått så är det som han egentligen behöver en tidsmaskin som han kan sätta sig i och färdas tillbaks till en tid då man kunde förlita sig på röksignalering...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar du konfrontationer? Ditt inlägg kunde du gott besparat dig!

Givetvis ska inte jag nu sväva ut i någon större diskution då jag också sabbar forumet.

 

Det verkar som om ALLA ser fördelarna med sina egna telefoner. INGEN vågar erkänna brister och nackdelar.

 

Skriv gärna vad du har för nackdelar med din telefon. Vissa kan man leva med, andra inte!

 

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

[inlägget ändrat 2001-08-10 15:26:49 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag har en gammal 6110 - nackdelar: inget wapstöd, inga coola finesser, ej inbyggd antenn, batteriet har lossnat vid några extrema stötar, något låg ringsignalsnivå för storstäder. Fördelar: liten, driftsäker (hållt jäkligt länge), datasuite, liten och bekväm, inga onödiga finesser, bra ljud och telefondel ;)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag är sedan två veckor tillbaka ägare till en Ericsson T39m. Här följer mina utlåtanden:

Bakgrundsbelysningen av knappsatsen syns bättre om man vinklar telefonen till vänster och höger för siffrorna respektive bokstäverna/tecknen. knapparna är som bekant inte platta, utan något rundade. För övrigt har jag testat de flesta av funktionerna förutom GPRS och Blåtand. Jag har vissa invändningar mot funktionen för att se kvarvarande batteritid. Dels så tro jag inte riktigt på uppgifterna. Ibland så visas en längre vilotid en vad det var ett dygn tidigare. Jag tycker även att telefonen varnar för låg batterikapacitet alldeles för tidigt. Att behöva gå omkring med en telefon som blinkar rött och piper i 2-3 dygn innan man behöver ladda den tycker jag är lite onödigt. För övrigt så är jag mycket nöjd med telefonen.

 

 

Hälsningar från Christer i Örebro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det värt att betala för en T39:a? Finns det beg. marknad än? Tror inte det... ;)

 

Kan köpa den genom Ericsson för lite över 3.500 kr. Prisvärt?

:thumbsup: | :thumbsdown:

 

Det verkar som Ericsson vidareutvecklat T28:an rejält och lyckats eliminera alla dumheter. (?)

 

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att det följer med en cd skiva när man köper en T39, stämmer det?

Vad finns det på den?

 

Och nu tänker jag inte på Tomb Raider köret till T20.

 

 

/Lindroth

 

I see a red door and I want it painted black,

no colors anymore I want them to turn black.

 

[inlägget ändrat 2001-08-13 16:45:54 av Lindroth]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lindroth (och även andra)!

 

På CDn som följer med Ericsson T39:an

finns det följande:

 

- Ericsson Communications Suite

- T39 User's Guide

- XTNDConnect PC for Ericsson

- Modem scripts for Ericsson mobile phones and smart phones

- Other useful material

 

PS. jag har inte installerat detta i min PC, då jag inte har köpt någon synckabel ännu.

 

Hälsningar från Christer i Örebro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej NoiseKiller!

 

Här är ett tips om du vill ha lite synpunkter på T39:an från olika delar av världen.

 

http://www.help.com

 

- Sök på t39 så får du upp flera sidor (CNET).

 

 

Hälsningar från Christer i Örebro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har haft T39 ca 1½ månad och det jag retar mig på är:

 

Menyn. Tycker den är dålig. Men har du haft en T28 är den säkert bättre... :)

SMS. Den har svårt att hänga med när man skriver.

Den låser sig ibland (har hänt totalt ca. 5 ggr). Mest när man spelar typ Erix eller så. Men undviker man det spelet brukar det funka fint.

 

Men annars inga större fel (förutom dåliga funktioner vad gäller att spara nummer från SMS, man ser inte namnet på den som skickar SMS ibland etc.). Är hyffsat nöjd med den. Men idag hade jag hellre köpt en S45:a... (Siemens)

 

/R

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har en liten fråga angående T39'an.

 

När jag laddat telefonen fullt så visar den ca 250 timmar standby men 2 timmar och 32 minuter taltid... Den går inte över det. Den skall väl ha ca 10 timmar... Telefonen är 1 vecka gammal.

Har både IR och Bluetooth avstängd.

 

Jag sitter i centrala göteborg men ändå så visar den inte att det finns ett GPRS-nät tillgängligt. Kompisens T39 visar hela tiden att det finns ett GPRS-nät tillgängligt. Vet inte om det är en inställning eller ett fel?

 

Någon som har haft samma symptom?

 

/ Jimmy

 

[inlägget ändrat 2001-10-08 12:53:48 av Jim]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...