Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel albumbild i Windows Media Player


JohnSixten

Rekommendera Poster

Med hjälp av en USB-skivspelare och Audacity har jag 'rippat' en gammal liten LP (25 cm, troligen från 50-talet), Embraceable You - A tribute to Georg Gershwin - med Wally Stott and his orchestra.

I Windows Media Player 11.0 kommer det automatiskt upp en albumbild av Billie Holiday på en CD från 2003 med samma namn. Hur kan jag ta bort den albumbilden och det årtalet? Windows Hjälp och support - Lägga till eller ändra albumbild i Windows Media Player fungerar inte (för Vista Home Premium).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också problem med att byta albumbild. Jag har nu lärt mig att det fungerar om ingen av låtarna från cdn är markerade utan en låt från någon annan cd i stället. Jag vet inte hur man tar bort årtalet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ta bort årtal så högerklickar du på låten i utforskaren, trycker på engenskaper - sammanfattning - avancerat

tyrck på raden ÅR och ändra/ta-bort år.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du förklara tydligare?

Jag vet att jag i Windows Media Player kan högerklicka på låten som ställer till problemet, välja Öppna filens mapp, högerklicka på filen och igen välja Egenskaper. Då får jag möjlighet att välja mellan flikarna Allmänt, Säkerhet och information. Om jag väljer Information kan jag under Media ta bort År, under Ursprung tar jag bort Utgivare (eftersom uppgiften om utgivaren syftar på Billie Holiday CD:n), och sedan stänger jag av Windows Media Player, väntar en stund och startar sedan om den.

Då finns både albumbild och årtal kvar, varför jag gör om ovanstående och ser då att mina införda ändringar fortfarande gäller, fast de slår inte igenom i Windows Media Player.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att följa rådet nedan. Jag går in i Dator - Mappar - Användare - Musik (som tidigare kallades Utforskaren), högerklickar på låten och klickar på Egenskaper. Då kan jag välja mellan Allmänt, Säkerhet och Information. Om jag i stället högerklickar på albumet och sedan klickar på Egenskaper kan jag välja mellan Allmänt, Delning, Säkerhet och Anpassa.

Inte i något fall kan jag välja Sammanfattning - Avancerat - År.

För övrigt är Årtalet ett mindre problem.

Huvudproblemet är att Windows Media Player visar en albumbild med Billie Holiday, som inte alls finns med i det album som jag rippat.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...