Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstanta bluescreens..


511

Rekommendera Poster

Ja, hej.. Längesen jag var här, nu är det så att jag har börjat få nästintill konstanta bluescreens med olika felmeddelanden men 'dumping physicallmemory' kommer alltid upp, och vista ultimate tror det är nätagget, ram eller cpu:n (samma sak händer med xp, kört vista ultimate från i förrgår..) Någon som vet vad som är fel? Så är jag evigt tacksam. (ps. det började efter att jag skaffade en ny samsung disk)

Hennes son som är här:

Comp: msi mtherboard,4gb ram,geforce 8600gt,creative xmod,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett identiskt likt bluescreen en gång. Det var efter att jag hade installerat ett spel. Hitman Contracts. Detta uppstod när jag startade spelet. Det fixade sig efter att jag hade om-installerat spelet.

 

Så jag antar att det kanske fixar till sig om du ominstallerar Vista.

 

Om det inte funkar kan det bero på grund av att skivan du installerade Vista med kan ha haft någon skada på sig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft samma problem med xp och vista, ominstallationer och formateringar har jag gjort flera gånger, den hänvisar mig att kolla ll hårdvara, (hårdvaran är korrekt ansluten) Kan det vara så att nätagget inte klarar att strömge allt ? (det klarar att ge ström åt allt, eller att det överhettas?

 

Hennes son som är här:

Comp: msi mtherboard,4gb ram,geforce 8600gt,creative xmod,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blåskärmar med olika felmeddelanden är vanliga när det är fel på RAM-minne eller hårddisk. Problem med nätaggregat brukar snarare ge uppstartsproblem eller att datorn fryser eller stänger av sig när man anstränger den extra mycket som i spel eller genomsökning efter virus.

 

Minnet testas med ett minnestestprogram:

http://www.memtest.org/

http://www.ultimatebootcd.com/

 

Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Egenskaper - Maskinvara), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren. Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

 

Gott Nytt År!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, håller på att ladda ner ramtestet nu, hårddisktestet hittadej ag dessvärre inte på samsung.com, tack för hjälpen!

 

Häör var felmeddelandet fårn vista när datorn går igång igen, - innan jag kan göra det där med ram måste jag få mamma att köpa tomma cd-skivor.

 

 

Problem caused by computer hardware

 

This problem was caused by an unrecoverable hardware error that caused the operating system to stop functioning.

 

Troubleshooting

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

If you have received this error more than once, it could indicate a serious problem with your computer. We recommend that you do the following:

 

Back up your files to avoid data loss in case of a complete hardware failure.

Contact the original manufacturer of your computer to determine the specific component which is failing.

Additional technical information

 

Although we know the problem is caused by a hardware component, the error report does not contain enough information to tell us the specific component. It is likely that the problem is being caused by one of the following computer components:

 

Random Access Memory (RAM)

System board

Central Processing Unit (CPU)

Power supply

 

[inlägget ändrat 2007-12-30 15:36:44 av 511]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...