Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ang PCMCIA Kort ?


Hel Och Ren

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag är relativt okunning när det gäller vissa saker inom Bärbara datorer,men det borde väl vara som en stationär ungefär eller?

 

Ja nu till frågan!

 

Jag har ett PCMCIA D-Link DWL-G630 AirPlusG 54Mbit/s sitter i datorn,men efter som min Router klarar av 108Mbit/s (D-Link Di 784) så tänkte jag att jag skulle sätta i ett 108Mbit/s Kort i datorn också!

 

Länk Till Kortet:

http://www.dlink.se/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYLelXSNvhLPG3yV3oUoF7j6ltbNlwaaRp7jwoFT2onGQTo48EBt/jzKHiLk4UsOrcZ4I=

 

Så jag köpte ett PCMCIA D-Link Airplus XtremeG DWL-G650 (Synd nog fick jag inga drivrutiner med) men när jag sätter i detta kort så kommer ju rutan upp nymaskinvara mm mm! Men datorn verkar inte hitta kortet?

 

Jag tror INTE att det är fel på kortet för ena 'Sk'kysdioden blinkar när jag trycker i detta men men? Detta beror väl på att det söker efter en router eller dylikt?

 

Är detta för att jag har laddat ner fel drivers eller?

 

Jag har varit in på D-Links sida men där hittar jag bara drivers till ett som heter DWL-G650+!

 

Och sökt på Google men vete f*n?

 

Är det någon som vet varför denna Laptop inte hittar kortet + Var jag hittar dom rätta drivrutinerna?

 

Jag kollade också i enhetshanteraren där verkar detta synas GULT märkt med ett frågetecken efter!

 

Tacksam för hjälp eller förslag med detta!

 

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM25600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+120Gb 2,5,Nvid PCIE 7600GT

 

[inlägget ändrat 2007-12-15 12:23:00 av Helren]

[inlägget ändrat 2007-12-15 13:43:20 av Helren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

**OBS**

 

DET Ordnade sig till slut!

 

Så nu kör jag med 108Mbit/s hastighet!

 

Så kan det gå när man inte har huvudet på axlarna utan under armen! *Ler*

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM25600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+120Gb 2,5,Nvid PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...