Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudkorten funkar inte.


511

Rekommendera Poster

Ja hej, jag har nu 2olika ljudkort, ett internet på moderkortet (realtek hd som finns på mitt msi moderkort) och ett externt, en Creative Xmod. Båda fungerade felfritt tills runt 20minuter sen när jag spelade CoD4, det kraschade, jag fick blåskärm efter det har jag visst inga ljudkort, visstvisst omformatering går an, men jag vill helst inte göra det när jag inte har något tillräckligt stort att spara 2spel eller ens ett på (förutom min gamla hårddisk som ligger i bubbelplast och inte är omformaterad och därmed ej går att använda nu), någon som haft detta problem och vet hur man ska lösa det? Eller bara vet hur jag kan lösa det, tips och fakta, tacksam för alla svar!

Hennes son som är här:

Comp: msi mtherboard,4gb ram,geforce 8600gt,creative xmod/realtek hd audio

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag hade också problem med mitt ljudkort på (Realtek hd) morderkortet. Avinstallera ljuddrivrutinen (om du installerat en från CD:n) och installera Chipset. Sedan kan du installera drivrutinerna för ljudkortet. Men jag förstår att du helst vill andvända ditt Creative Xmod, som är bättre än det som finns på morderkortet.

 

PS. ursäkta min stavningen DS.

 

 

Elias

 

[inlägget ändrat 2007-12-06 20:14:27 av oppctre]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag lyckades få realek att fungera med det du sa, omformaterade ändå ^^ Hade inget viktigt och ville gärna usa xModen.

 

Tack,gav dig en liten poäng

Hennes son som är här:

Comp: msi mtherboard,4gb ram,geforce 8600gt,creative xmod,

 

[inlägget ändrat 2007-12-07 12:25:17 av 511]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...