Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

xp nyckel


cool boy

Rekommendera Poster

tja

jag har en vän till mig som hade vista på sin dator och det ville hon inte ha instalerat så hon bad mig att instalera Microsoft Windows XP Home Edition på henes dator (det är ett lagligt xp) men nu kommer problemet, det kommer när man ska registrera xp då står kommer inte ihåg exakt vad det stog men ungefär så här (du har registreat xp men denna nyckel mer en tillåtet) så nu är frågan måste jag instalera om xp med en gilitg nyckel eller går det med ett bra pogram. har ingen gitig nyckel till hands så finns det nån bra sida med giltig nyckel eller pogram som gör xp nycklar

 

mvh cool boy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat hennes dator med en XP som har en oanvänd nyckel eller är det en XP med en nyckel som redan används till en dator?

Enligt licensvillkoren så gäller att en licensnyckel bara får användas på en dator åt gången. Om det är en XP OEM-licens så får den bara installeras på en dator och inte flyttas.

 

Uppfyller det du gjort licensvillkoren?

Om inte så kan vi inte diskutera detta vidare eftersom IDG har bestämt att de inte vill ha diskussioner om sådant enligt deras regler för forumet.

Om du uppfyller villkoren så är det bara att ringa till Microsoft och förklara det hela.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cool Boy!

Har jag förstått dig rätt så har winXp registrerats flera gånger på kort tid, vilket inte betyder att det är fel.

Felinstallationer i Windows är inte ovanligt. Jag har t.ex. installerat WindowsXp 3 gånger på samma dag. Då fick jag ringa upp supporten och sen flöt det på. Har du däremot installerat WinXP med en fejkad nyckel så kan jag inte hjälpa dig.

MVH/FairMan

Man skall vara snäll mot sig själv så länge man har sig.

Danskt ordspråk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man har installerat och aktiverat en xp licens ett visst antal gånger så måste man till slut telefonaktivera.

 

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Är det inte så också att om nyckeln sitter på burken så får man bara använda skivan till denna dator OM det ska vara riktigt?

 

Till skillnad om nyckeln sitter på skivan eller fodralet så kan och får man installera denna på vilken dator som helst?

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM25600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+120Gb 2,5,Nvid PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på licensen och inte på var etiketten sitter.

Ett exempel: När min pappa köpte dator i somras så köpte han hårdvaran från ett ställe och en Windows OEM licens från ett annat ställe. Det stod att han skulle klistra Windows-etiketten på datorn. Men naturligtvis så gäller samma villkor oavsett om han gjorde så eller inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

*ler*

 

OEM får bara säljas tillsammmans med datorer eller datorenheter vad jag förstår!

 

Men somsagt jag fick samma erbjudande och tog detta!

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM25600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+120Gb 2,5,Nvid PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...