Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Krasch i MS Outlook


Vattentornet

Rekommendera Poster

Mitt epostprogram fungerar inte. Det öppnar sig nästa, men sedan kommer ett felmeddelande om att :

 

Mocrosoft Office Outlook kan inte startas. Det går inte att öppna Outlook fönstret. Mapparna kan inte öppnas. Servern är inte tillgänglig. Kontakta administratören om problemet kvarstår.

 

Jag har startat om programmet, startat om datorn, försökt återställa datorn till ett tidigare datum, startat i felsäkert läge, reparerat installationen av Office 2003 mm.

 

Jag behöver komma åt mina mail, mina epostadresser och mina tidplanering.

 

Tills vidare använder jag då Outlook Express eller webbmail för att läsa ny post.

 

Någon som kan tipsa hur jag kommer runt problemet??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du har reparerat installationen av Office men har du prövat med att installera om Office?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju tråkigt. Det finns en del tips på //eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=625709 även om de inte hjälpte den personen så kan de ju hjälpa dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr hjälpte det inte. Man hänvisar till en fil pstscan.exe som jag inte hittar på min dator (något företag sålde den för många dollar, men samtidigt hade ingen på forumet lyckats reparera med hjälp av den!). Har i alla fall lyckats exportera min Kalenderfil till en annan dator och kan läsa den där. Däremot var min Outlook.pst skadad och gick inte att läsa.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kanske därför som Outlook inte kan starta. Här står något om att reparera pst-filer: http://office.microsoft.com/en-us/outlook/HA010563001033.aspx

Det står att det gäller Outlook 2002, men du kanske har någon annan årsmodell. Det finns länkar för andra versioner i vänsterkanten.

http://articles.techrepublic.com.com/5100-1035_11-1052339.html

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia, det där gjorde susen. Reparationen gick bra och Outlook öppnar sig som den skall. Men gissa om jag tänker göra en säkerhetskopia på mina pstfiler i Outlook lite oftare! Tack igen!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...