Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Surrande ljud


peran1

Rekommendera Poster

Ibland så kommer det ett högt surrande ljud från datorn så jag undrar vad kan det vara?

 

[inlägget ändrat 2007-10-16 07:16:23 av peran1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Jag har 2 datorer en 'Compaq Evo' från 2001 köpt hos Dustin och är en typisk s.k affärsdator, ganska avanerad och den är knäpptyst i stort sett. Den har haft en blåskärm, men jag har aldrig installerat om Windows XP Pro som fanns på den från början. För 2 år sedan köpte jag en 'Dell Dimension 2000' och den kan ibland låta som ett tröskverk och surrar även ganska bra om jag scannar med virusprogrammet, som jag sällan gör, men låter, det har den gjort hela tiden, men aldrig nåt jag bekymrat mig om, på den finns också XP Pro som bara går och går. På den gamla datorn har jag plockat bort kåpan när jag satte i mera minne och då gjorde jag också rent den från damm, med hjälp av tops och dammsugaren.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du menar från inuti datorn eller från högtalarna. Om det kommer inne från så rekomenderar jag en dammsugning. Om det är från högtalarna så kolla alla sladdar och om du har ett pci ljudkort kolla så det sitter i ordentligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...