Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Om Mannen


Hel Och Ren

Rekommendera Poster

 

Hej

 

Manlig logik:

Doktorn säger - 'Spriten är din fiende!

Jesus säger - 'Älska din fiende!'

 

Vad är mannens syn på att hjälpa till i hemmet?

- Att lyfta på benen när frun dammsuger.

 

Varför skapade Gud mannen?

- En massagestav kan inte klippa gräsmattan

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM25600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+120Gb 2,5,Nvid PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det var roligt, här är några andra roliga citat.

 

Datoriseringen har verkligen förändrat vårt sätt att göra affärer. I stället för att komma med invecklade ursäkter säger vi bara: Vi har datakrångel.

 

Datavirus kan drabba människor också. När ett sådant sabbade min hårddisk mådde jag dåligt en hel vecka.

 

Tekniken domineras av två slags människor: de som förstår vad de inte kan sköta och de som sköter det som de inte förstår.

 

Folk som tror att datorer kommer att göra livet lättare för oss har uppenbarligen aldrig använt någon själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag ger Poäng till alla ' Iaf om detta leder till någe bra'

 

= Förbättring eller svar på frågan!

 

Lite kul ska man väl ha ÄVEN fast man har skaffats sig Problem a 4st Datorer *ler*

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM25600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+120Gb 2,5,Nvid PCIE 7600GT

 

[inlägget ändrat 2007-10-13 12:23:27 av Helren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer fyra till så ni kan ha lite roligt i allt datakrångel.

 

En läkare, en advokat och en systemman grälade om vems yrke som var äldst. Läkaren hävdade att hans var äldst eftersom Adams revben transplanterades till Eva. Advokaten bräckte det genom att säga att det var lag som skapade ordning ur kaos. 'Jag vinner', sa systemmannen. 'Vem tror ni ställde till detta kaos?

 

Datorn är en fantastisk uppfinning. Den kan beräkna komplicerade matematiska formler, den kan interagera med andra datorer, den kan analysera och utvärdera data på bråkdelen av en sekund, den kan samla in och tolka information från hela världen. Den kan göra nästan allting utom att ge mig en korrekt elräkning.

 

Programmeraren: 'Datorerna kommer att ta över världen.' Ingenjören: 'Inte förrän de lärt sig dra sina egna ledningar.'

 

Jag sa till hustrun att en dator trots all sin kraft och sinnrika konstruktion i grund och botten är en ganska dum maskin som bara kan förstå två enkla instruktioner. 'Verkligen', sa hon. 'Ja, i så fall borde ni två komma bra överens.'

 

Hoppas fler kan lägga in lite roliga citat, så kommer det här att bli en riktigt bra tråd.

[inlägget ändrat 2007-10-13 13:36:31 av esd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nästan roligt jämt..

 

'Men Aldrig en Glad stund'

 

 

Uppdatera Mera :)

 

[inlägget ändrat 2007-10-14 08:16:38 av TalisMan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Här kommer några till.

 

På ett par minuter kan en dator göra ett så stort misstag att det skulle ta många människor många månader att göra detsamma.

 

Datorer kan vara opålitliga men det är faktiskt ännu värre med människor.

Om nu datorn är så förbaskat duktig förstår jag inte varför den får skulden för alla misstag.

 

Den perfekta datorn har just kommit ut på marknaden - när den gör fel skyller den på en annan dator.

 

Ha det så roligt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...