Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

virus


emmetorp

Rekommendera Poster

Hej Jag har fått något sorts virus (trojan psw win32 onlinegames ai)när mitt virusprogram varnar tar jag bort det men lite senare dyker det upp ett med nästan samma namn som jag tar bort ävän om jag har stängt av modemet så tar det en stund sen dyker det upp något igen,har skannat igenom hela datorn och hittar inget.Har telia söker surf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

skriv fil namn och sökvägen till filen.

det kan vara flera filer som ska tas bort, värre är det om problemet återkommer efter start av dator

 

vilka andra säkerhetsprogram har du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Telia Säker Surf är väl inget bra. Köp ett riktigt virusprogram. Exempelvis NOD32 så slipper du sånt här.

 

Litar du på Telia?

 

NOD32 är på svenska och billigt:

 

http://www.eurosecure.com/site.asp

 

Inte för jag vet vad sorts program Telia Säker Surf är, men har hört en del om eländet.

 

Jag kör Telia ADSL men aldrig i livet, att dom ska få bestämma vad slags säkerhetsprogram jag kör.

 

Lycka till

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

trojan spy win32 delf uh

trojan psw win32 onlinegames ai

tar jag bort dom så kommer ett nytt inom en halvtimme,stänger jag av modemet så kommer ett nytt iallafall som jag tar bort så ett nytt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

tydligen förstår du inte vad jag skriver eftersom du skriver vad problemet kallas av just ditt antivirusprogram.

tex winlogon.exe är en fil och sökvägen till den filen är:

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

 

anledningen till att jag frågar är för att då kan man direkt välja rätt metod för att ta bort ditt problem.

 

du kan posta en hijackthis logg så ser man om det finns något problem.

spara HJTInstall.exe på skrivbordet,klicka på filen >välj install och klicka på: "do a system scan and save logfile". posta den loggen från txt filen som visas då.

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HJTInstall.exe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är löst, använde Spywaredoctor och då hittades 18 objekt som togs bort.nu funkar allt som det ska

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...