Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker ett program för dvdbränning


mattenys

Rekommendera Poster

Är det någon som känner till ett GRATIS program för att konvertera OCH bränna ner filmer från datorn till en dvdskiva som man sedan kan titta på på sin dvdspelare? Har sökt på download.com, men där är ju ett myller av olika program. Vore tacksam om nån kunde hjälpa mig! Tack på förhand:-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"konvertera OCH bränna"

 

Är kravet att samma program ska göra båda delarna?

 

Från vilket format och till vilket format ska konverteringen ske?

"till en dvdskiva" - kan ju inkludera ex. en .avi som bränns som data...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, tanken är att programmet skall klara av att bränna en dvdskiva som är spelbar på en dvdspelare, av t ex en avifil, mpeg, eller divxfil. Finns det något program som klarar detta och som är lättanvänt? Är inte så jättebra på ämnet....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har en dvd-spelare som inte har stöd för DivX så rekommenderar jag att du har ett(1) program för att konvertera och kan kontrollera att den konverterade filen fungerar.

Ev. kan det behövas ett annat program för att göra om filen så att den blir som en "riktig" DVD-film, med titel, kapitel osv.

Sedan ett annat program för att bränna filen till skivan.

 

Själv använder jag

http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/te4xp.html

För att konvertera.

(inte gratis dock)

 

För att fixa DVD,n

http://www.softpedia.com/get/Authoring-tools/Authoring-Related/DVDComposer.shtml

(inte gratis)

 

Bränner med Nero 7

 

Finns, som du nämner, många program för detta och de verkar inte finnas kvar särskilt länge, köps upp, byter namn osv..

 

Men jag tror det är få program som slår TMPGEnc 4.0 XPress

 

[inlägget ändrat 2007-09-11 12:29:41 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...