Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

cd-spelaren finner inte skivan


Big Head

Rekommendera Poster

cd-spelaren finner inte skivan. Hur gör jag för att den ska göra detta. Jag fick in någon trojan som gjorde att det inte fungerar. Jag måste installera om opertivsystemet men den finner inte skivan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar skivan i någon annan dator?

Fungerar andra skivor i denna CD-spelare?

Går det att se CD-spelaren i BIOS?

Eftersom du startar datorn från CD-spelaren så spelar det ingen roll vad som finns på hårddisken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar skivan i någon annan dator? Ja..

Fungerar andra skivor i denna CD-spelare? Ja..

Går det att se CD-spelaren i BIOS? Ja..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att fast du har ställt in i BIOS att datorn ska starta från XP-skivan så startar den från hårddisken i alla fall och du får inte upp texten om att trycka på någon tangent?

Kan datorn starta från andra CD-skivor?

Är den en äkta Windows-skiva?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att fast du har ställt in i BIOS att datorn ska starta från XP-skivan så startar den från hårddisken i alla fall och du får inte upp texten om att trycka på någon tangent? Ja...

Kan datorn starta från andra CD-skivor? Ja..

Är den en äkta Windows-skiva? Ja...

 

Nu kan tilläggas att datorn startar inte alls?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte ens går att komma till BIOS så är det något grundläggande fel på datorn, som dåligt nätaggregat, dåliga kondensatorer på moderkortet, trasigt moderkort, trasig processor, eller något fel på någon annan hårdvara som påverkar de centrala delarna. För att utesluta den senare så plocka bort all extra utrustning i datorn som hårddisk, CD, nätverkskort... och se om datorn startar då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...