Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TV i Datorn


Aesmedis

Rekommendera Poster

Jag undrar om kabel tv i datorn funkarP Och isåfall vad behövs för att få kabel tv i min bärbara dator (Dell XP M1710), jag vill kunna kolla på det utan att behöva äga en tv. Jag använder också bärbara som spel och surf dator. Bor i en comhem lägenhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från http://www.reclandet.nu/multimedia/2006/dell/xps_m1710.asp

 

"Dell XPS M1710 är även avsedd som multimediadator. Därför levereras datorn med Windows XP Media Center Edition där du på ett enkelt sätt kan lyssna på musik, titta på video, bilder med mera. Det finns dock inget internt tv-kort utan om du vill se på tv krävs att du köper ett externt kort."

 

http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/r.aspx?s=G=5352

 

Från Dustin:

"Så vad betyder detta?

Om du bor i ett hus med kabel-tv så måste du ha ett tv-kort som kan hantera DVB-C standarden samt att den har en C.I. plats, så att du med en CA-modul kan använda ditt abonnemangskort från ex. Comhem.

Om du bara vill se Comhems grundutbud så räcker det som sagt med en vanlig analog tv-mottagare som återfinns i nästan alla tv-apparater.

 

Om du bor i en villa med vanlig tv-antenn måste du ha ett tv-kort som kan hantera DVB-T standarden samt att den har en C.I. plats, så att du med en CA-modul kan använda ditt abonnemangskort från ex. Boxer.

 

Vid punkten ”Typ av TV-mottagning” står det vilken typ av sändningsstandard som tv-kortet stödjer:

Ex.

 

Marksänd digital-TV"

[inlägget ändrat 2007-08-14 11:57:12 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man tv i en stationär dator, den e några månader gammal och det finns uttag där bak för antennnen och tvkort finns. Jag har kabeltv. Jag har försökt att koppla in antennsladden och gått in på mediacenter, men den hittar inget. Vad gör jag för fel?!?!?!:S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...