Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mac + bootcamp > PC


Sockervadds

Rekommendera Poster

Hejsan alla!

Har funderingar på en ny laptop, det är alltså detta tråden gäller

 

1.Har läst att Macar inte är lika bra att lira på som PC, vad beror detta på eller är detta hörsägen?

2.Har även hört att grafikkorten på macar inte är jämförbart bra med de på Pc.

3. I och med att bootcamp innebär att man kan använda såväl OSx / Leopard (när det kommer) och Windows har man då ngn anledning att inte köpa en mac?

 

Ty

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag skulle välja en pc det är väl ingen stor skillnad på dom skillnaden är ju pc:n har windows och mac:em har osx heter det väl själv gillar jag windows bättre tycker det är lättare attjobba i och förstå jag har testat mac gillade det inte. Om man tittar på vad som finns i datorn så är det ungefär det samma se bara till att du väljer en bra prestandamässigt om du ska spela på den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hejsan!

 

Vad gäller att spela så beror det långt på att speltillverkare inte helt enket gör lika mycket spel till Mac. Nu har hursomhelst både EA och id gått in för att paralellprogrammera de flesta spel till mac, eftersom macen klarar av texturer och dylikt på ett helt annat plan.

 

Grafikkorten varierar mellan olika geforcekort i de bärbara upp till dubbla Radeonkort med flera utgångar på de stationära datorerna.

 

Bootcamp fungerar bra. Köpte själv en macbook förra året då jag tänkte att jag får två datorer för priset av en.. Nu har jag hursomhelst redan raderat min WIndows-partition, då jag trivs bättre på mac sidan.

 

Om du köper, så vänta tills leopard kommit ut i oktober.. I samband med leopards utkomst har jag också hört rykten om att Paralells skulle komma ut med en ny version av sitt program, som gör det möjligt att köra windows i mac os, utan att stänga av mac-delen. Dessutom kommer bootcamp ur beta med leopard, har kört betaversion nu i ett år och den har inte kraschat en gång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...