Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lands-problem i Windows 2000


Anders N

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag slängde nyligen in ett modem i min dator (med Windows 2000).

 

Glad i hågen installerade jag drivrutinerna och modemet verkar tillsynes fungera.

 

Problemet uppstår dock när jag försöker skapa en fjärranslutning.

 

I Guiden Fjärranslutning skall man mata in vartifrån man ringer.

 

Där skall man mata in landskoden från en "combo-box". Problemet är att den combo-boxen från början är tom, och när jag klickar på "knappen-för-att-visa-listan" så krashar guiden.

 

Samma problem finns även i "Platsinformation" (Kontrollpanelen->Telefoner och modem).

 

Även där finns en "Vart befinner du dig nu"-uppmaning, med en combo-box för att ange, även den är tom. Detta krashar dock inte när jag försöker välja, utan visar bara en tom lista. Jag kan inte fortsätta eftersom jag inte valt något från den tomma listan.

 

Jag hade SP2, och har även provat att "installera över" Windows 2000.

 

Jag har letat i KB men inte hittat något. Någon annan som känner igen detta problem?

 

Hmm...

 

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Telephony\Country List

 

Infon där SER ju bra ut i alla fall... Får kolla upp vart i registret den läser och se ifall jag blir klokare...

 

Mvh,

Anders

 

 

[inlägget ändrat 2001-07-28 21:02:48 av Anders Nilsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning, men du kan ju prova det här bara utifall-att. Skapa en annan lokal användare 'dummy' (med admin-rättigheter) och lägg till ett modem när du är inloggad som denna. Ger det samma problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Samma problem för både priviligierade användare och admin-användare. Jag gjorde en reninstallation. Funkade av någon KONSTIG anledning bättre då. :P

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...