Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort sida i Excel


Jonas I M

Rekommendera Poster

Jag har gjort ett kalkylark i Excel 2007 där innehållet är mindre än en A4-sida, av någon anledning så har det skapats en tom sida "efter" denna sidan så när jag skriver ut den så kommer det en tom sida ur skrivaren, och när jag förhandsgranskar sidan så står det sida 1 av 2.

Jag har försökt att ta bort den tomma sidan utan att lyckas, är det någon som vet hyr man gör??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har haft samma problem och har inte kommit på någon lösning för att få bort sidan 2 i befintligt dokument/ark.

 

Alternativet är att vid utskriften välja endast sidan 1.

 

En enkel lösning är att öppna ett nytt ark och kopiera över sidan 1.

Dvs markera sidan 1, kopiera, klistra in.

 

Intressant om det finns en fullständig lösning.

 

 

[inlägget ändrat 2007-07-12 19:09:51 av Blaeran]

[inlägget ändrat 2007-07-12 19:11:40 av Blaeran]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det är lätt hänt att man råkar skriva t.ex. ett blanktecken i en cell, och det kan göra att Excel skriver ut en sida till.

 

Om du har skrivit en lång text i en cell, så att den texten går över den högra kolumnen på en sida, så kan även en sida med en till synes tom kolumn skrivas ut.

 

Tips är att förhandsgranska med utskrift av stödlinjer och rubriker. Ställ in under:

Arkiv, Utskriftsformat, flik Blad, markera Stödlinjer och Rad- och kolumnrubriker.

Då kan man lättare se vilka sidor som kommer ut.

 

Ett annat tips är att rensa, alltså ta bort, ett antal oanvända kolumner och rader till höger och under de använda cellerna.

 

Ett tredje sätt är att markera det som skall skrivas ut och ange utskriftsområde. Arkiv, Utskriftsområde, Ange utskriftsområde. Då skrivs bara den delen ut.

 

Lycka till!

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-07-12 20:31:52 av Arkitekten]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Visa - Förhandsgranska sidbrytningar.

 

Där är det bara att "dra & släpp" blå markeringar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...