Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Programåtkomst och standardprogram


Nicole

Rekommendera Poster

Hej!

Jag vet inte hur jag ska göra, jag har provat allt men ändå inte lyckats. (Vi har Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 2 på vår dator.) Vi har två olika email program, Outlook express och IncrediMail. Problemet är att jag inte kan få all post på bara Outlock. Det blir några till Outlook och några till IncrediMail. Detta är väldigt störande. Jag går till Programåtkomst och anger som standardprogram för E-post Outlock Express. (IncrediMail vill mina yngre syskon ha för att det finns små gulliga bilder där)

Jag däremot vill få all post bara till OutlockExpress.

Jag har tom provat när jag får post till Incredimail att vidarebefodra den till min e-post adress och trodde att den skulle då gå till Outlock Express, men de kommer tillbaka till Incredimail igen. Jag har exakt samma e-post konton och e-post adress på Outlock och på Incredimail. På Incredimail står det att den inte används som standartklient. Ändå får jag några brev dit. Hur ska jag lösa detta?

Skulle vara jätte tacksam för ett svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara skummat igenom din fråga men den e-postklient som är igång för tillfället hämtar ju meddelanden från servern, för de konton som är inlagda i den klienten.

 

nytt:

 

Nu tror jag att jag förstår ditt bekymmer.

Du kan kanske göra på två sätt men jag känner inte alls till just IncrediMail.

 

Det ena är att du letar upp i inställningarna för konto(nen) att det ska sparas en kopia på servern (eller liknande term) Alltså i IncrediMail. Då kommer visserligen e-posten att ramla in där också men så snart du startar Outlook Express och INTE har motsvarande inställningar där, så kommer e-posten att ramla in och tas bort från servern.

 

Det andra är att, om det nu går i IncrediMail, bara skapa konto utan mottagaradress osv. anges.

Att skriva ex. fel användarnamn/lösen är ju inte kul då ni då får felmeddelande.

 

jag ska se om jag hittar något i / om IncrediMail...

 

mera nytt:

här: http://www.incredimail.com/english/help/im/messageonserver.html

 

Står både hur du "leave on server" och sedan finns faktiskt ett ännu enklare alternativ. Du avmarkerar bara via kryssrutor vilka konton som ska inkluderas när du tar emot e-post. Detta finns ju i andra klienter med, tänkte inte på de' .....

 

[inlägget ändrat 2007-07-05 22:07:10 av Mikael63]

[inlägget ändrat 2007-07-05 22:14:26 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...