Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utskick av nyhetsbrev - gratis program?


thojoh370

Rekommendera Poster

Hej!

Jag vet inte om detta kan kallas för en support-relaterad fråga men jag undrar om ni vet något gratis program för att skicka ut nyhetsbrev till sina "kunder"? Jag driver ett eget litet "företag" (jag får dock egentligen inte kalla det för företag innan den dag jag fyller 16 år) som nyligen börjat skapa ett spel i FPS-genren, som ska släppas till Windows-plattformen. Men jag måste kunna hålla mina "kunder" uppdaterade på händelser och nedladdningar på något sätt, utan att behöva skicka ett mejl från min vanliga epost-adress.

 

Finns det, som sagt, något gratis program för att underlätta detta? Jag har ett gratis mejlkonto som jag skulle kunna använda till detta eftersom jag knappt använder det, om det skulle behövas något mejlkonto för detta. (Jag har provat några demonstrationsversioner av program för att skicka nyhetsbrev, men provperioderna var på tok för korta om ni frågar mig.)

 

Vill ni hellre svara via MSN eller Google Talk? Här är adresserna:

MSN: thord.johansson@hotmail.com

Google Talk / GMail: tpj.productions@gmail.com

 

Vill förresten informera er om att det nu går att skapa ett gratis konto hos Google. (PC för Alla har tidigare nämnt i något av numrena att man måste få en inbjudan för att kunna skaffa GMail.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har kanske missat något men om du använder din e-postklient och lägger in dina kunder där och skapar en grupp av dessa kunder.

Sedan när du ska skicka nyhetsinfo väljer du den gruppen som mottagare, väljer ditt "företagskontonamn" som avsändare (kan ju eg. vara anonymt om du vill).

 

Du skapar alltså ett till konto i din e-postklient.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men jag har sett i de program jag testat att man kan ange en adress som inte existerar - och använda den som avsändaradress, så att folk inte ser vilken adress det är som egentligen skickat mejlet. Går det att göra i Mozilla Thunderbird? Men å andra sidan så är nog det du nämner det enklaste sättet ...

 

[inlägget ändrat 2007-07-04 08:21:13 av thojoh370]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att Thunderbird är bra när det gäller just detta. Använder Thunderbird själv men inte just i skrivande stund (på jobbet).

 

Det finns ju ett antal tillägg till Thunderbird - kanske något av dessa är exakt det du söker.

 

sök: Identity

[inlägget ändrat 2007-07-04 09:43:41 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...