Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Routern ballar ur


supporter

Rekommendera Poster

Jag har en Netgear wireless router WGT624 och den funkar ganska bra tillfälligtvis. Det jag nu undrar är (frågan har väl stötts och blötts ett antal gånger) varför den helt enkelt "ballar" ur ibland och gör att jag måste starta om routern.

 

Det här är inte unikt för just den här routern för jag har varit med om det tidigare med annan router och annan dator och op system.

 

Kan eventuellt någon nätverkskunnig person svara på min fråga så vore jag tacksam.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bero på att den blir för varm eller att det blir för många "kopplingar" i den. Det senare kan t ex hända när man fildelar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag tror att detta är ett allmänt "Fel",jag har haft 2 olika routers och alla dessa har flippat ut.

Det enda som hjälper är att bryta strömmen ett par sekunder :)

 

Min fars router gör likadant från och till , och han har garanterat inte fildelat,så jag skulle trö att det laggar igen helt enkelt.

 

/A

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkten. Jag har inte heller fildelat och jag tror inte det beror på att routern blir för varm heller. Om jag hade möjlighet så skulle jag "köra" kabelrouter men det blir svårt utan att bygga om hemmet. Dessutom så skulle hastigheten bli bättre, vad jag nu skulle ha den för när jag inte fildelar!:)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...