Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Strul med avi-filer i Vista


Embridioum

Rekommendera Poster

Embridioum

Tjena!

Hoppas på lite experthjälp här.

 

Jag är nybörjare på Vista men inte på datorer och Windows i allmänhet. Nu är det så att jag har några avi-filer som jag vill titta på, men det får jag inte. Windows Media Player klarar bara av att spela upp ljudet (och eftersom jag inte har fått igång nätverket på datorn så kunde den inte hämta någon codec. Det har ju iofs aldrig hjälpt under mina år som Windows-användare... Och nätverket, det tar jag någon annan gång) så jag hämtade VLC på min andra dator och installerade på Vista. Programmet fungerar bra förutom att den fryser första bildrutan i filmfilen och fortsätter att bara spela ljudet. Winamp lirar inte heller och DivX är inte kompatibelt ännu.

Jag är inte mycket för att installera codec-packs (har dåliga erfarenheter av det) utan vill gärna ha ett program som bara spelar filerna utan tjafs. Så min fråga är då om någon kan tipsa om ett smidigt (ska bara spela avi-filer) program för Vista, alternativt om någon kan hjälpa mig få bort buggen från VLC (som är ett program jag verkligen uppskattat tidigare).

 

--

-/FMJ

TBOJ

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Embridioum

Tack så mycket.

Jag såg detta på annan plats tidigare, men då funkade det inte. Nu har jag iofs avaktiverat aero... Det viktiga är att det funkar iaf.

 

Må väl!

 

--

-/FMJ

TBOJ

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...