Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Full skärm i "Dos Läge"


Force

Rekommendera Poster

Hejsan !

 

Joo jag har en fråga om en sak jag skulle behöva lite hälp med....

 

Jag vill kunna köra spelen typ Halflife, etc , etc i helskärm , men funkar inge bra...e mycket svart på kanterna...ca 5-6 cm....nån som har något tips eller råd?? är ett Ati Rage moblility-M-AGP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att du inte har ställt in skärmen för denna upplösning/frekvens?

 

När man kör i fullskärm så ändras ju upplösningen till det som spelet körs i. Om skärmen då inte är konfigurerad så kan det bli svarta kanter o dyl. Testa helt enkelt med att justera skärmens bredd och höjd när du har hl i fullscreen mode.

 

// Daniel

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää men det har ingen betydelse vilken upplösning man ändrar till,

 

är fortfarande , inte fullscreen mode.

 

skit jobbigt =/

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm,

 

Läste inte så noggrant. Vet ju inte ifall man kan ställa in skärmen på en mobil dator enl. ovan...

 

// Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är jag okunnig gällandes bärbara datorer, men är det inte så att en bärbar dator egentligen är låst till en upplösning och att i annat fall så används endast en delmängd av skärmens upplösning, så som du beskriver? I sådana fall så kanske det borde fungera genom att sätta HLs upplösning till samma som du har på datorn.

Detta kanske blir tungt för ditt grafikkort dock...

 

Men lyssna inte på mig, kan inte detta bra nog. ;)

 

// Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sant. Den är antagligen låst till en upplösning, men ofta kan man emulera lägre upplösningar med kass kvalitet eftersom inte alla pixlar som visas får lika många bildpunkter från skärmen. Det är inte alls speciellt säkert att det går att ställa om HalfLife så att den fejkar på det viset, iaf vet jag inte hur. Rekommenderar att du provar att ställa om upplösningen under video modes i halflife till 1024x768 och se hur det känns.

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...