Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan jag ta bort ????


Häxa

Rekommendera Poster

Har nyligen upptäckt ett problem som jag tydligen har haft i ca 2 månader. Kan inte komma åt vissa mappar även om jag är registrerad som administratör. Kan inte heller installera/avinstallera, ta bort/lägga till program pga att jag inte har behörighet.Det strullar som sagt nästan allt. Nu upptäckte jag att jag är inte den enda "administratör". Det finns även SYSTEMET och HEMDATOR som administratörer; ASPNET som användare. Kan jag ta bort dessa? Vad kommer att hända om jag gör det? Kommer jag att ha tillgång till allt i datorn eller måste jag göra om allt dvs ominstallera allt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ASPNET-användaren ska man inte ta bort, den skapas vid någon Window-uppdatering. Om det är en HemPC så kan det finnas specialanvändare för supporten, så i så fall ska man inte ta bort dem. För då kanske supporten inte kan åtgärda eventuella problem med datorn utan att installera om Windows.

 

Du får inte mer behörighet i datorn genom att ta bort andra konton.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men hur skall jag komma åt alla mina filer och program som jag hade tillgång till.Nu plötsligt så har jag ingen behörighet att göra några som helst ändringar

mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du den enda användaren av datorn?

Har du bra säkerhetsprogram i datorn så att det inte finns otrevligheter i datorn som stänger av administratörsfunktioner så att du inte ska kunna ta bort otrevligheterna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...