Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med inloggning


bonde1342

Rekommendera Poster

Hej, har ett problem med en dator. Jag skulle koppla ihop två dator med nätvärkskabel. När jag gjorde detta byte jag till MSHOME arbetsgrupp på den ena för att filöverföringen skulle bli smidigare. Nu var detta en skoldator som man får låna hem. Så när jag skulle logga in sedan så funkade inte mitt användar namn. så nu sitter jag dåligt till jag kan inte komma in och byta då jag inte har nått admin lösenord och tydligen finns det inte några användar konton på datorn för MSHOME. Skolan har också tagit bort fältet vid inloggningen för att välja vad man ska logga in på. finns det nått sätt att få åtkomst till den ändå? Nån som vet om man kan ändra till det gamla domän namnet eller hur man ska gå tillväga för att lösa det?

Tack på förhand....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med:

"Skolan har också tagit bort fältet vid inloggningen för att välja vad man ska logga in på"

ÄR det så? eller är det bara så att detta inte visas? Man brukar kunna välja "med en pilknapp" att visa domän eller inte vid inloggningsrutan.

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-05-10 10:22:10 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns en knappen med anvanserat men när man trycker på den så kommer inte det upp några nya alternativ.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...