Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

w 2000 eller XP?


oppctre

Rekommendera Poster

Hej!

 

 

Jag har en gammal dator som har blivit mycket seg! ( 5 min tills man kan logga in och 7 min för att logga in.) Min fråga är ska jag instralera om windows 2000 professional eller köpa XP? Jag har en Dell latitude C600 med 1 GHz CPU, 256 mb ram och en hårddisk på 20 GB.

 

Vore mycket taksam om jag fick svar snart!

 

 

Elias

 

[inlägget ändrat 2007-05-07 17:13:05 av oppctre]

[inlägget ändrat 2007-05-07 17:14:04 av oppctre]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i alla fall inte trevligt att ha XP på en dator med bara 256 MB RAM, åtminstone inte om man ska ha antivirusprogram och brandvägg också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldedes för många, men datorn var seg innan jag fick den! Vill egentligen inte instralera om 2000, för då måste jag fara och flänga något otroligt efter den skivan. Sen tror jag inte att jag kommer att ha kvar alla program, utan formatera om hårddisken. (En disk uppdelad på 8 resp. 12 GB, altå bara C:.)Mitt antivirusprogram fungerar inte heller så bra, ska avinstralera det när jag får tid över... Har norton internet security 2005, finns det något bättre, så går det nog lite fortare vid uppstart!

 

Elias

[inlägget ändrat 2007-05-08 16:53:14 av oppctre]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

testa med sygate 5.6 och antivir, dom använder lite minne. det kanske räcker om dessa program startar med windows..?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...