Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med anslutning!!!


eva74

Rekommendera Poster

Har i dagarna skaffat iptelefoni via Phonzo och fått hem adaptern, men vi kommer inte ut och kunna ringa. Har ställt in inställningar i adaptern från vår internetleverantör, men det händer ingenting. Har en Dlink 604 och undrar om det skall ändras något i den, är inte så hemma i den och vet ej vad jag skall göra isåfall. Vi har kopplat allt så här:bredbandskabel till dlink, en kabel till datorn och en till adaptern, som phonzo skriver att det skall kopplas. Vi har hållt på med detta sen i onsdags och supporten är inte så vidare hjälpsam. Hoppas på snabbt svar, tack !!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en D-Link DI-604 och skulle kunna guida dig där om det skulle behövas men jag hittar inget på Phonzos Frågor & Svar som skulle tyda på att man måste öppna portar eller något i den stilen. Det enda jag kan komma på är om man valt rätt kabel, korsad eller rak, till adaptern. Är rätt så säker på att DI-604 ställer om sig så att det inte spelar någon roll men ändå..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ! Ja jag hade gärna velat ha lite hjälp, det är det vi har undrat hela tiden om det är så att Dlink låser Phonzo på något sätt ?? Säg vad du vill ha för uppgifter av mig, jättetacksam om detta kan lösas.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ifall det var någon port som behövde öppnas/styras om men det verkar inte behövas om inte ni har fått några sådana uppgifter?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...