Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Delning av internet mellan 2 datorer


Xenobius

Rekommendera Poster

Hej!Jag undrar hur jag kan fixa ett problem som jag har, den går till såhär:min stationera dator har xp home och min laptop har xp pro, och jag försöker dela internet mellan båda så man kan surfa ute på internet, men problemet är att den dator som delar internet med andra dator(laptop)har brandväggen F-Secure som blockerar min åtkomst till internet.Det finns en lösning till det här och det gör man genom att tillåta all nätverkstraffik, men jag gillar inte den här lösningen.Det gör min dator sårbar och undrade om det finns en bättre lösning till att få internet att fungera på andra dator.

Hoppas ni förstod vad jag menade och hjälp gärna till om ni vet något.

Tack o hej så länge!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är osäker på om jag förstod rätt men i brandväggen brukar man ju kunna "sätta upp" ett hemmanätverk där trafiken tillåts. Det kanske är det du menar med "all" trafik? den brukar ju vara begränsad på "din" sida brandväggen med ip-adress inom ditt hemmanätverk.

Jag har inte F-secure själv men finns det ingen Wizard eller något i den stilen du kan följa?

 

Annars är väl en router att rekommendera men den är ju inte gratis..

 

 

[Varför IE7 när Firefox finns?

& är det inte nog med bekymmer med XP så varför installera Vista?]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Är osäker på om jag förstod rätt men i brandväggen brukar man ju kunna "sätta upp" ett hemmanätverk där trafiken tillåts. Det kanske är det du menar med "all" trafik? den brukar ju vara begränsad på "din" sida brandväggen med ip-adress inom ditt hemmanätverk.]

 

Som jag förstod menar du att jag kan sätta upp brandväggsregel som tillåter det så kallad "all ip traffic"?kanske jag har fel.

 

Men om det är rätt så är jag ledsen och säga att jag har redan prövat med att sätta upp brandväggsregel så många gånger att jag har gett upp. Det funkar helt enkelt inte. Alltså att det ska vara krångel med produkten F-Secure gör mig så förbannat..önskar att saker o ting var lite enklare för mig.

Hoppas någon annan kan lösningen till det här problemet jag har.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...