Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB- adapter fungerar ej med Vista


Procit

Rekommendera Poster

 

Har köpt en ny dator från Dell med Windows Vista. Då jag redan hade en USB-adapter (D-Link DWL-G122) för mitt trådlösa nätverk kontrollerade jag att denna var användbar till Vista varför jag inte köpte trådlös anslutning i datorn. Jag hämtade drivrutin för Vista via nätet och installerade. Varje gång jag startar får jag följande felmeddelande:

 

WZCSLDR2.exe Det går inte att hitta startadressen

 

Det går inte att hitta procedurstartadressen apsInitialize i DLL-filen wlanapi.dll

 

 

Jag kontaktade D-link som kände till problemet och säger att det är en Widows-fil som saknas. De tipsade om en fix för Xp (http://support.microsoft.com/kb/918997) som skall fungera även för Vista.

 

När jag kör denna fil får jag följande felmeddelande:

 

Setup Error

 

Det finns inte tillräckligt med minne för att utföra komandot

 

 

Detta förefaller något konstigt med tanke på datorns presdanda och Dell hänvisar till D-Link

 

Windows Vista Home Premium

Athlon 64 x2 Dual Core Processor 4200+ 2,20 Ghz

958 MB RAM

Någon som har ett tips?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om det fins en äldre drivrutin tillvista för maskinvaran som kanske funkar bättre. Sen har Dell rätt med hänvisningen tillbaka till D-Link. Du värkar ha en nya bra dator som antagligen inte skaffat på sig en massa skräpfiler än. Så skriv till D-Link att problemet kvar står och att fixet för XP inte funkade för din Vista dator. skicka desutom alla felmedelanden du fått vad du provat och vad du har för maskin vara. (Kan också vara bra skriva vad du har för program igång samtidigt.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

För att din G122 skall fungera med Windows Vista måste du ha en C version.Versionen står på baksidan av G122:an. Logga in på D-links produktsida för DWL-G122 och ladda ner Windows Vista drivrutiner för GWL-G122 och följ de installationsanvisningar som medföljer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...