Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft PowerPoint


swmr

Rekommendera Poster

Har skickat ett bildspel med filformatet PPS till en kamrat. Han kan inte starta detta utan får ett meddelande att formatet inte är kopplat till något program. Han har Office-paketet och kollat att han har PowerPoint. Kopplingen ska väl ske automatiskt? Hur gör man för att skapa kopplingen? Hos mig fungerar det och jag har inte gjort något.

Sven

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. på mitt powerpoint är filtillägget (.pptx) Testa att byta det. Eller öppna powerpoint och öppna sedan filen med den. Men om du vill ha en bestående "koppling" så kanske du ska installera powerpoint på nytt eller bara felklicka på ikonen och ta "öppna med" och välj sedan powerpoint i listan.

Hör av dig om något av detta fungerar.

 

Nån annan som tror nått annat??+

 

/Jonas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är nog att spara filen på hårddisken, sedan med ex. Utforskaren leta reda på den och högerklicka, välja Öppna med, Välj program, och om inte Powerpoint finns i listan - klicka på Bläddra tills du/han hittar POWERPNT.EXE

 

[Varför IE7 när Firefox finns?]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet har blivit klarare. Om jag sparar bilagan på hårddisken, öppnas den med dubbelklick. Det är alltså när man öppnar bifogad fil i hans mail, som det inte fungerar. Mailsystemet som används är Gästabudsstadens bredbandsbolag. Kan min kamrat göra några ändringar så att det fungerar som det ska?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att det är inställningar i e-postklienten. Kan vara inställningar i antivirusmjukvaran med.

 

[Varför IE7 när Firefox finns?]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...