Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP!! Format av sd-kort?


joadoa

Rekommendera Poster

Ja, detta har ni då aldrig hört förut!

 

I och med att jag skulle formatera hårddisken så råkade mitt minneskort sitta i, jag råkade blanka (radera) allt som fanns på den ( i tron om att det var minneskortet som var c:, när jag väl kom på att den hårdisken inte var c: var det för sent, o nu fungerar inte kortet, kameran vill inte veta av detm det går heller inte att formatera det via utforskaren.....

 

Enormt tacksam för svar..

 

/joakim

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett minneskort till kameran måste man, i de flesta fall, formatera det i kameran. Pc.n och kameran har olika filsystem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt i kortet i kameran igen och formatera om kortet i kameran.Så funkar det igen.

mvh max12

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej igen, jag lyckades göra en partition på kortet och formatera det med hjälp av att högerklicka på "den här datorn" och sedan välja "hantera" sedan gick jag vidare in på "diskhantering" sedan gjorde jag en ny partition i min enhet som datorn redan hade hittat..!! HUEVREKA! Nu fungerar det i kameran!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Deyt var ju det att det inte gick att formatera det i kameran... trodde att jag gjorde detta klart i mitt första inlägg...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bla gjort "Wipe" -> format i datorn på SD kortet.Får sen upp ogiltigt kort i didgitalkameran och sen kört format i digitalkameran.Inga problem.På 2 digitalkameror (HP photosmart 927,Minolta Dimage F200)

 

 

mvh max12

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...