Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta utrymme från en disk till en annan?


Markus Pettersson

Rekommendera Poster

Markus Pettersson

Jag har två hårddiskar på 250 GB vardera. Den ena har jag allt som kräver mycket utrymme och som jag använder ofta, och den andra bara windows och diverse program. Den disken med det jag använder ofta börjar utrymmet ta slut, och jag känner att jag vill ha kvar det jag har på den disken. Finns det någon möjlighet med något program så att man kan flytta över utrymme från C: (Windows disken) till D: (Den som som har lite utrymme kvar)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite fundersam...

Om disk D: på totalt 250GB är (nästan)full och disk C: är, låt oss säga, halvfull, kan du ju inte ta utrymme från C: och göra D: större än 250GB. Men tvärtom går ju bra, antingen som här besvarat tidigare eller genom att lyfta över en del program/filer.

 

Om du med hårddiskar menar fysiska diskar och inte partitioner alltså...

 

[Varför tjata om IE7 när det finns Firefox?]

 

[inlägget ändrat 2007-03-07 12:34:52 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja när man läser din fråga närmare så får man uppfattningen att du vill göra D-disken större på bekostnad av C-disken.

Det går givetvis inte. Vad jag avsåg var att du skapar en ny partition på C-disken och flyttar över material från D till den nya partitionen. Windows kommer då att ligga avskilt på egen partition.

Detta kan man även fixa utan angivet program med skillnaden att då får man installera om windows och i samband därmed skapa flera partitioner på C-disken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...