Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Boot problem


iceoscar

Rekommendera Poster

Hej, jag har en Compaq Presario x1000 som nyligen slutat boota upp. Från en dag till en annan, efter att ha fungerat bra, slutade den bara att starta igång.

Vid power up lyser alla lampor inledningsvis som de ska, men redan efter någon sekund slocknar hårddisk lampan och inget mer händer - skärmen är blank. Inget visas, eller har visats på skärmen sedan senast den fungerade. Jo förresten, en gång när den fastnade ett steg längre där man såg att windows skulle dra igång men kom aldrig igång. Datorn reagerar inte på några kommandon, förutom power down...

Jag har provat reseta RAM minnet och provat att starta utan batteri, dvs endast med strömsladd... allt utan framgång.

 

Tacksam för alla tips som kan leda fram till en lösning - helst utan att byta delar innan man är säker på att denna del är trasig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan jag formatera om resp. komma åt bios när ingen info visas på skärmen och inga tangenttryck/kommandon verkar ha någon effekt?

 

Har även provat starta med installations CD - CD´n kör igång, sedan ingen skillnad mot tidigare...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja ok men prova nolla biosen på moderkortet hjälper inte det så skulle jag tro att biosen har kraschat!

Utan bios så fungerar fläktar o sånt men tangentbord o skärm respektiv hårddisk fungerar inte eftersom inget styr dom

[inlägget ändrat 2007-02-23 15:18:16 av stoffe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Provade att nolla bios genom att plocka ur bios batteriet under några minuter... Ingen skillnad... Vad göra ifall bios krashat? Nytt moderkort alt. ny dator?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...