Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista


usle3

Rekommendera Poster

Hej alla smarta!

Jag tänkte köpa Vista men då uppstog en fråga. Det finns 32 & 64bitars-program och nu undrar jag vad det är för skillnad? Vad påverkar det ?Är det bilden eller program ? Går det att köra som vanligt ?

 

Glad för svar "GUBBEN"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej usle3

 

Vad jag har förstått (Läst) så är det mer problem ännså länge med 64Bits än med 32Bits`n!

 

Vad det är för skillnad på dessa två vet jag inte säkert och därför yttrar jag mig inte om detta!

 

Men du får nog räkna med lite problem om du installerar Vista (Barnsjukdomar)!

 

Jag tänker vänt ett tag innan jag köper Vista!

 

Jag snackade med en som köpte en "sk" värsting dator mycket kraftfull och microsoft senaste Bla dom bästa musarna och installerade Vista!

 

Men Vista påstog att musen var för gammal så helt problem fritt lär det inte bli tror jag!

 

Och här kan du ladda hem ett program som kollar om din dator klarar Vista:

 

http://www.microsoft.com/sverige/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/upgradeadvisor.mspx

 

Och här kan du ju läsa lite om Vista:

 

http://www.microsoft.com/sverige/windows/products/windowsvista/editions/default.mspx

 

Det man inte vet har man inte en aning om!.

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD 939 2,25Ghz,1024 i Dual i Dual 800Mhz 400+120Gb,Nvidia 7600PCX PCI-E

 

[inlägget ändrat 2007-02-18 06:52:44 av Helren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte har fel:

Tänk dig att processorn tar en tugga data i taget. 32-bitars versionen är programmerad så att varje tugga är 32 bitar. 64-bitars versionen är programmerad så att tuggorna är 64 bitar istället. (Fallet kan också vara att de förlängt till 64 bitar, inte samma effektivitetshöjning direkt)

Ett problem med 64-bitars version kan vara att drivrutiner till den inte är alltför välspridd än.

 

Gällande barnsjukdomar kan jag inget annat än att hålla med. Min Vista gillade inte min dvd-brännare alltför mycket och påstod efter boot på cdn att jag inte hade någon. Vänta ett tag till innan uppgradering. (Svårt med drivrutiner och de flesta program.)

 

-=-

CPU: AMD Athlon X2 4200+

VGA: HIS Radeon X1600XT 256MB

RAM: 1024MB NONAME

HDD: 2X Seagate Barracuda (250 + 200GB)

MB: ASUS A8R32-MVP Deluxe [CrossFire]

PSU: Antec NeoPower 480W

 

[inlägget ändrat 2007-02-18 09:56:20 av KStyleSin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...