Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med SanDisk Memmory Card


Troll

Rekommendera Poster

Har Windows XP sp2 och använder Memory Card Secure Digital till kamera.Köpte nytt Memory Card typ SanDisk 1GB. Datorn vill inte formatera detta, jag kommer inte in i kortet över huvudtaget.Är det någon driver som saknas eller ny inställning?

Affe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna tillbaka det...förmodligen fel på det.

 

AMD Athlon 64 X2 4400+, Asus A8n-SLI Deluxe, 3GB RAM, 2x200 Sata RAID1, Nvidia 6600 PCI-E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Kanske men jag har bytt en gång. Formaterade den nya i datorn, la över en talfil från en DVD, format Mp3. Nu testade jag den i en GPS och ser att det ligger en fil i format m3u.?

 

Affe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

m3u är filändelse för spellista.

Varför formaterar du det i datorn...minneskort till kamera skall formateras i kameran...inte i datorn.

Winows lägger till lite grejs när du formaterar i datorn som kameran kan ha svårt att läsa.

 

AMD Athlon 64 X2 4400+, Asus A8n-SLI Deluxe, 3GB RAM, 2x200 Sata RAID1, Nvidia 6600 PCI-E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen kan det vara kört...minneskort till kamera skall man ALDRIG formatera i annat än just kameran.

Här finns en länk som du kan läsa om problemet.

 

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=19536&highlight=formatera+minneskort

 

AMD Athlon 64 X2 4400+, Asus A8n-SLI Deluxe, 3GB RAM, 2x200 Sata RAID1, Nvidia 6600 PCI-E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...