Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stänga av varningsljud


dostojevskij

Rekommendera Poster

Jag har windows XP och jag vill kunna stänga av det ljudet windows ger ifrån sig när man tillfrågas om man vill spara osv. Biip säger det i tit och otid.

Jag har kollat i kontrollpanelet/ljud och ljudenheter. Det är satt på inga ljud. Likt förb....

Tacksam för råd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

ok, då antar jag att du inte ser någon ljudikon framför varje ljud.

 

testa välja windows standard, ok, ok.

sen går du tillbaka till inget ljud.

funkar inte det så kan du testa med windows standard och manuellt ta bort ljudet på alla.

ibland kan man få lirka lite men visst ska det funka som du har gjort och hur det kan komma windowsljud när du valt bort alla förstår jag inte.

 

du har inget program igång som skyddar mot ändringar i datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Testade det också, men om jag t.ex öppnar ett worddokument, och jag vill lägga till lite, så vill jag stänga och välja spara, men då låter det också. Det är kanske i office?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

OK, när jag valde ett annat schema och stängde av varningsljud, så ikonen försvann, så låter i alla fall.

Vilka program skulle kunna hindra mig för att göra ändringar. Jag har administratörsrättigheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det finns flera om det är som jag tror att det är registerinställning som ändras när väljer ta bort ljudet men det kan va helt fel

 

posta en hijackthis logg så jag ser vad som är aktivt.

spara denna fil på skrivbordet.

dubbelklicka på filen >installera >när HJT öppnas klicka på "do a system scan and save logfile" >posta den loggen

http://www.thespykiller.co.uk/files/HJTsetup.exe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ay, ay, captain, här kommer den:

 

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 19:59:45, on 2007-02-09

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

 

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\pavsrv51.exe

C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\AVENGINE.EXE

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\TPSrv.exe

c:\program\panda software\panda internet security 2007\firewall\PNMSRV.EXE

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program\Adobe\Adobe Version Cue CS2\bin\VersionCueCS2.exe

C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\PavFnSvr.exe

C:\Program\Delade filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe

C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\AntiSpam\pskmssvc.exe

C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\PsImSvc.exe

C:\Program\Adobe\Adobe Version Cue CS2\data\database\bin\mysqld-nt.exe

C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\apvxdwin.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\Program\D-Tools\daemon.exe

C:\Program\Adobe\Adobe Version Cue CS2\ControlPanel\VersionCueCS2Tray.exe

C:\Program\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe

C:\Program\Sony\SONICS~1\SsAAD.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program\Delade filer\Sony Shared\AVLib\SSScsiSV.exe

C:\Program\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe

C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\SRVLOAD.EXE

c:\program\panda software\panda internet security 2007\WebProxy.exe

C:\Program\Delade filer\Logitech\khalshared\KHALMNPR.EXE

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE

C:\WINDOWS\explorer.exe

C:\Program\Delade filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe

C:\PROGRAM\MOZILL~1\FIREFOX.EXE

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\Program\Hijackthis\HijackThis.exe

 

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.webbgrafik.net/

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll

O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll

O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll

O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033

O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\APVXDWIN.EXE" /s

O4 - HKLM\..\Run: [sCANINICIO] "C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\Inicio.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Version Cue CS2] "C:\Program\Adobe\Adobe Version Cue CS2\ControlPanel\VersionCueCS2Tray.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Program\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ssAAD.exe] C:\Program\Sony\SONICS~1\SsAAD.exe

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?

O4 - Global Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program\Delade filer\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe

O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?

O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Program\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Program\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Program\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html

O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Program\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html

O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Program\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Program\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Program\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:\Program\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\Program\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1165323976546

O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1165324029071

O20 - Winlogon Notify: avldr - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avldr.dll

O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program\Delade filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe

O23 - Service: Adobe Version Cue CS2 - Unknown owner - C:\Program\Adobe\Adobe Version Cue CS2\bin\VersionCueCS2.exe" -win32service (file missing)

O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: MSCSPTISRV - Sony Corporation - C:\Program\Delade filer\Sony Shared\AVLib\MSCSPTISRV.exe

O23 - Service: PACSPTISVR - Sony Corporation - C:\Program\Delade filer\Sony Shared\AVLib\PACSPTISVR.exe

O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software International - C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\PavFnSvr.exe

O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Program\Delade filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe

O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software International - C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\pavsrv51.exe

O23 - Service: Panda Antispam Engine (pmshellsrv) - Panda Software International - C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\AntiSpam\pskmssvc.exe

O23 - Service: Panda Network Manager (PNMSRV) - Panda Software International - c:\program\panda software\panda internet security 2007\firewall\PNMSRV.EXE

O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software - C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\PsImSvc.exe

O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\Program\Delade filer\Sony Shared\AVLib\SPTISRV.exe

O23 - Service: SonicStage SCSI Service (SSScsiSV) - Sony Corporation - C:\Program\Delade filer\Sony Shared\AVLib\SSScsiSV.exe

O23 - Service: Panda TPSrv (TPSrv) - Panda Software - C:\Program\Panda Software\Panda Internet Security 2007\TPSrv.exe

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser inget speciellt.

 

gör så här, skapa en ny mapp i mappen C:\WINDOWS\Media. flytta filen fel.wave till den mappen. nu ska det inte låta nåt när du tex stänger ett ändrat word dokument.

 

funkar det här så kan du ju även flytta jobbiga ljud som inloggning, uppstart osv dit.

 

 

[inlägget ändrat 2007-02-09 21:50:58 av 927]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu blir jag knäpp. Jag flyttade ut varenda ljudfil från media-mappen eftersom fel.waw inte gav något resultat.

Det blev ingen ändring. Varje gång jag kopierar en textbit, och det gör jag i jobbet hela tiden, så låter det. Jag la tillbaka dem igen.

media-mappen var alltså helt tom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag hade fel, det är utropstecken.wav som låter men du tömde ju hela mappen så...

 

försvinner ljudet om du stänger av wave ljud?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag hade missat att du svarat. Du menar i i systemfältet med ikoner för tid och mitt antivirus program osv? eller var i datorn är vi nu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

nej, för jag saknar även drivrutin till mitt ljudkort, så den visar ingen ljudenhet (jag får en känsla av att jag borde sagt detta från början)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det är "100" saker jag funderar på men kan du sätta en bock i "ljud av" eller är den gråmarkerad?

blir det skillnad om du sänker reglaget på samma flik till 0?

blir det skillnad om du klickar på knappen avancerat och sänker reglaget för wave

 

vilka andra gånger låter det, när du kastar något i papperskorgen?

 

för att jag ska få ljud ur min dator så måste jag installera drivarna till det integrerade ljudkoret, koppla in och slå på högtalarna. jag har alltid trott att en dator utan ljuddrivare är helt är helt tyst

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På den första fliken man kommer till står det ingen ljudenhet och det är väl för att att det saknas denna drivrutin (som jag inte har letat upp)

Allt på denna sida är skuggad.

Är det så att man måste ha ljud i datorn för att bli av med det? :)

Det låter varje gång jag skall gå ut ur ett program med ett dokument jag har ändrat i word dreamweaver. Varje gång jag kopierar en textbit, men inte när jag klistrar in den, tack för det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

det är logiskt att den fliken är "död". hur ser det ut på ljudenhet då?

 

då verkar det bara som att det är 3:e partsprogram som låter. om vi tar word som även jag har så i min dator är det ett windowsljud som låter när jag ändrat något i word-dok och sen klickar på x. det enda jag kan komma på är office assistenten men den går ju knappast att missa

 

ljudrivaren till ditt ljudkort finns på nätet (om du nu saknar skivan). har du ett integretat ljudkort så kolla moderkorttillverkarens sida. det är lättare att hitta om man har en stationär dator

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
dostojevskij

 

Det löste sig, genom att aktivera ljudenheten med en ny drivrutin:)

Knepigt att man behöver ljud i datorn för att slippa ljud.

Tack för hjälpen 927 att du bara orkade med mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...