Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetsvarning


ambw

Rekommendera Poster

Hejsan,hoppas att någon kan hjälpa mej med detta.

Det är så att jag inte kan göra windows säkerhetsuppdat på microsoft's sida, får bara upp ett meddelande att Ett fel upptäcktes i den här filen, Okänd utgivare, Den här filen blockerades eftersom den inte har en giltig signatur som anger vem som utfärdat den. Samma kommer också upp vid uppstart och då gäller det defender. Hoppas att någon vet vad detta beror på, har inte gjort några ändringar själv,har också kört en massa virus/trojan scan, och även kollat med Hijack, men kan inta hitta någor där.

Tacksam för hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

har du en laglig xp?

 

ta en skärmdump på felmeddelandet och klistra in den i nåt bildvisningsprogram och posta en länk till den filen

 

det vore bra om du berätta vad du som händer när du klicka på genvägen till ms update.

jag antar att ms update börjar scanna datorn och du får upp en felkod, stämmer det så berätta vilken kod

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej 927, tack för ditt snabba svar, jag har postat en bild dump på adr härunder, men jag kunde ordna felet efter noggrant sökande på olika ställen, jag gick till Tjänster/service

tittade sen vid Windows defender och det var avstängt, så jag aktiverade det och hämtade sen Windows defender och installerade det ovanpå det gamla defender, alltså ingen avinstallation först, sen efter omstart fungerade allt igen. Men varför jag fick Säkerhetsvarnig's meddel när jag hämtade uppdat från Microsoft vet jag inte, men det försvann också samtidigt som felet med Defender ordnade sig.

 

Adr till skrm dump

http://www.savefile.com/files/469527

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Varför använder du ett sånt skräpprogram som "Windows Defender"

Köp NOD32 så klarar du dig undan alla idag förekommande hot på nätet.

Microsoft har inte ens klarat fixat en riktig brandvägg, å det här med Defender, bevisar bara att dom är beroende av andra programmmakare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ollemunter, jo vi har NOD32 tillsammans med Outpost, men har Defender som en liten buffer också, har även SuperAntiSpyware som ska verka bra mot bl.a Smitfraud m.m, dom här prog har samarbetat effektivt hittils,utan någon konflikt,eller krångel,peppar peppar, men jag har sett att defender har lite buggar, så det kanske blir avinstall snart, tills det kommer en stabilare ver.

Mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej 927,tack för din länk, har läst lite om vad uppgraderingen är till, och det verkar ha att göra en del med säkerheten, så jag förstår att det kanske är därför som WD spökar lite. Men jag ska läsa på lite mer om den där uppgraderingen, det kan behövas. Men nu fungerar dat bra så vi får se hur det går, men jag tackar 1000 ggr för din & ollemunter's hjälp. Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

huvudsaken är ju att KB problemet är borta. det jag funderar på är om det va brandväggen som blockera filen från att komma in i datorn. den röda ikonen längst ner hör väl ihop med säkerhetscentret...

 

 

jag vet ju inte hur länge du haft WD problemet eller när det uppkom men även om det är lite långsökt så kanske WD krockar med nod32. det kan oxå va så att man har otur och det blev något fel vid installationen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...