Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kryptera DIR 635 router!? med närverkskort


heatoN

Rekommendera Poster

Hej! Jag har en router som jag vill kryptera. jag vet hur men mitt nätverkskort connectar inte till den! Jag har den igång när den inte är krypterad men när jag gör så den blir krypterad så försvinner uppkopplingen. Vad ska jag göra?

 

 

BTW: nätverks kortet är DWA 645 och det ska passa till routern!

 

 

 

Join the DrakSide we got cookies!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följ bruksanvisningen, som alltid följer med, steg för steg från början till slut så borde det gå bra. (Läs igenom hela innan du sätter igång, så vet du vilka steg som ska vara med.)

Här ser du annars vilka åtgärder man kan vidta för att höja säkerheten i sitt trådlösa nät: http://www.omwlan.se/artiklar/saekerhet/wlan-saekerhet.aspx .

Du kanske inte har matat in din dators MAC-adress i routern? (Det trådbundna och det trådlösa kan mycket väl vara olika!) Eller så kanske du inte har skrivit rätt lösenord när du ska koppla upp dig till routern? Har du ´rätt´ kryptering? (d v s stödjer din dator samma kryptering?) Om du stängt av ´utsändningen´ av SSID:t så måste du namnge nätet du ska koppla upp dig till. (Hittar datorn nätet?) Finns det ett annat nät på samma kanal som stör din uppkoppling? (Byt då kanal.)

Det finns alltså flera steg som du kan ha missat, vilket gör att du inte får det att fungera. Ta det stegvis så hittar du snart felet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, jag har inte skrivigt in MAc-adressen i routern!

 

 

Och jag vet inte om datorn har stöd för WPA-2

Join the DrakSide we got cookies!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...