Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Akta er för ComHem


Bly

Rekommendera Poster

Jag kontaktade Comhem i november, eftersom jag av en tillfällighet såg att det pris de begärde för den tjänst jag har är billigare än vad jag betalar. Jag blev kund hos dom 2001, uppgraderade till 8000 i februari 2004, till priset av 389 kr/månad.

 

På deras hemsida anger de priset 299 kr/månad, så jag ringde dom i slutet av november. De skulle sänka priset sa killen på telefon.

 

Denna månad kom en räkning - fortfarande på 389 + fakturaavgift tot 414 kr, som ajg betalade, sen ringde jag kundtjänst. Efter 8 timmar kom jag fram. De säger då att de inte kan ge rebatt på priset för de två månader som gått sen jag begärde sänkning, och absolut inte rabatt sen de sänkte priset i sommras.

 

Däremot kan jag få sänkt priset på januarifakturan.

 

Tack så jävla mycket, Comhem...

 

Kommer nu söka en annan bredbandsleverantör. Tittat lite på BRedbandsbolaget, vänner till mig tycker de är alerta och problemfria som leverantörer. Någon som har andra erfarenheter?

 

M v h

 

Bly

.........

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igårkväll fick jag ytterligare ett svar från Comhem, där de frågade om jag var nöjd med hur ärendet hanterats. Jag skrev då tillbaks att jag kommer lämna dem när jag hittat ett bra alternativ, och att om inte priset är sänkt på nästa faktura kommer jag dessutom lämna över ärendet till ARN och bestrida den fakturan.

 

Idag fick jag ett e-mail av dom där dom inte bara sänker ner priset till det rätta, utan även krediterar hela nästa månads faktura.

 

Jag säger: "Too Late..."

 

Undrar hur många andra dom snuvar på detta sätt?

.........

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...