Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SpyWare Program


Reza Taheri

Rekommendera Poster

Hej, jag scannade med ett program som min kompis tipsade mig om , SpyWare Begone och jag fick upp 10 st spyware och adware. Den ena av de är Browser Hijacker och jag har haft lite problem med bredband eftersom jag måste stänga av modemet för att internet ska funka. Misstänker att det kan bero på det, men frågan är om jag kan ta bort allt som kommer upp efter scanningen med såna program? Jag har hört från vissa att man inte kan ta bort allt och ska vara försiktig.

 

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

detta program har tidigare varit ett så kallat oseriöst program men nu har dom bättrat sig och det ska va ok. frågan är ju om man kan lita på det ändå... jag har aldrig använt det men jag tycker att du ska scanna med programet superantispyware istället. det är specialicerat mot nya adware problem

http://www.snapfiles.com/get/SuperAntiSpyware.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ska jag avinstallera den jag har nu då och installera superantispyware? Sen undrar jag om programmet RamBoost är bra? Det höjer så kallat minnens prestanda

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det är upp till dej, du kan ha hur många antispyware program som du vill på datorn, bara dom inte används på samma gång.

 

ramboost frigör ju "mera" minne, jag har själv använt det men det kändes som att det sök ur allt som va vilande program och när man skulle göra nåt nytt med datorn så det lång tid istället.

 

du bör kolla upp så inte för många tjänster igång, inte för många autostartade program och windowsteman tar minne.

automatiska uppdateringar på diverse program tar oxå mera minne.

man får anpassa detta efter hur mycket minne man har

 

vilket operativ kör du och hur mycket minne är installerat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...