Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att få ut video


iris2

Rekommendera Poster

Hej.Jag har en Kodak EasyShare P850 kamera och det har blivit omöjligt att få ut videofilerna från kamera till pc.

(Vanliga bildfiler har jag ingen problem med)

Jag har installerat om hela Kodak-familjen jag har på datorn men resultatlöst.

Varje gång att försöker med videofiler dyker det upp ett meddelande "Kodak EasyShare har stött på problem och måste avslutas"

Tacksam för hjäpl.mvh iris

ps.Har XPSP2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag tolkar din fråga så att det har fungerat tidigare att föra över videofilmerna. Har du gjort några andra installatoner som kan orsaka konflikt?

 

Ett tips är att kolla Kodaks supportsida. Du kanske ser någon felkod som du kan söka med på supportsidan.

Har du en aktuell version av programmet? Det kanske finns en senare som du kan prova med.

 

En sak till att prova, men det kräver att du har ett extra minneskort (för att inte förstöra det du ännu inte kunnat föra över). Formattera ett minneskort och ta en testfilm. Kan testfilmen föras över så kan felet bero på en felaktig formattering (eller katalogstruktur) av minneskortet, kanske som följd av att kortet använts i en annan kamera.

 

Om du har tillgång till en separat kortläsare kan du nog föra över filmen manuellt med den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...