Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

byta ip


swag

Rekommendera Poster

 

Tackar på förhand

Mickehej har bbb skulle vilja byta mitt ip nr eftersom det är ligger redan i en data bas så nu kan jag inte regga mej för det står att ip nr finns redan kan inte logga in heller måste ha nytt ip nr hur kan man göra så att jag får nytt nr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Allt hänger å om du har fast tilldelning eller dynamisk.

 

Har du fast så kan bara ISP (bbb) byta den åt dej. Har du dynamisk så kan du prova med detta i ett DOS-fönster (CMD)

 

IPCONFIG /RELEASE [ENTER]

IPCONFIG /FLUSHDNS [ENTER]

IPCONFIG /RENEW [ENTER]

 

OBS att [ENTER]betyder att du skall trycka på Enter-knappen.

 

==================

On a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej detta har jag dynamisk gjorde som du skrev började med första raden sen andra sen tredje uppifrån men får inte upp något nuyy ipnr när jag statar om

Tackar på förhand

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då "minns" din anslutning din gamla IP-nummer ett tag. Du kan kolla hur lång tid genom att ange

IPCONFIG /ALL

förutsatt att du sitter direkt ansluten och inte har en router emellan (vilket jag glömde att påpeka).

 

Har du en router så prova att stänga av den över natten för att se om den "släpper taget" om den IP-adress.

 

I värsta fall så får du kontakta bbb's support och be dem om hjälp att ändra IP-numret (de kan skynda på processen att släppa taget...)

 

==================

On a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag har en d-link 624 + inkopplad ser på bbb hemsida att man inte kan kontakta dom just nu har dom fullt upp

Tackar på förhand

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

swag

Är du "bannad" från forumet?

 

 

.:Det finns 10 olika typer av människor:.

"De som förstår binärt, och de som inte gör det"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä det är jag int e saken är att det står så har Ditt ip finns redan i databasen men jag kommer inte ihåg lösen eller användar namn för jag vill reg mej igen men det går ju inte när mitt ip nr finns där inne redan

Tackar på förhand

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropo detta, kan du inte prata med den som har hand om siten, han kanske kan hjälpa dig?

==================

On a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej det finns ingen man kan kontakta om man inte är inloggad där är problemet hade man nytt ipnr så hade man kommit in igen

Tackar på förhand

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...