Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildspel borta i Windows XP home!!


kicki112

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Funktionen att se bilder direkt i utforskaren har försvunnit i min dator.

Förr kunde jag välja ex. mappen Mina bilder och sedan Visningsvy Bildspel och då kunde jag se mina bilder. Eller Miniatyrer och fick också se mina bilder men det fungerar inte längre.

Nu ser jag endast ikonerna. Vill jag se bilden måste jag öppna den.

 

Jag tror att funktionen försvann när jag installerade Adobe Photo Album (som var med PC för alla´s CD för ett tag sen) Jag har avinstallerat programmet men funktionen är inte tillbaka.

Jag antar att det är en inställning men jag vet inte var den sitter.

Någon som vet...?

 

Vänliga hälsningar

Kicki

 

"Carpe diem"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej själv!

 

Om du inte var uppmärksam vid installeringen tog du förmodligen inte bort bocken i rutan som gör att Adobe Photo Album ställs in som bildvisare för alla bildformat.

 

Gör så här: högerklicka på en bildikon, välj Öppna med/Välj program och markera Visningsprogram för bilder och fax och sätt en bock i rutan Använd alltid detta program....

 

Vill du att flera typer av bilder ska visas på detta sätt upprepar du detta för varje bildformat du vill öppna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Tack för ditt svar!!

 

Jag har testat det du förslog men det fungerar ändå inte :-(

Jag har också Photoshop Elements 4.0 installerat och även om jag ändrar så att alla bildfiler ska visas med "Visningsprogram för bilder och fax" och sätter bock i rutan så hoppar den tillbaka till Photoshop Elements vid omstart. Och bilderna syns inte vid vare sig Bilspel eller Miniatyrer.

 

Har du fler förslag?

 

Vänliga hälsningar

Kicki

 

"Carpe diem"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...