Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Öppna JPEG-filer


Heine Johansson

Rekommendera Poster

Heine Johansson

Min dator har plötsligt för sig att den inte skall öppna JPG-filer, som är bilagor till e-mail. Både sådana som jag fåroch sådana som jag skall skicka men först vill kolla att de är rätt foton. Det visar sig dock att mottagaren inte har några problem att öppna filerna. Hos mig kommer dock upp en skylt: "D:\Documents and settings\Namn..\Lokala inställningar\Temporary internet files\Con......" som säger: "Den här filen har inte något program associerat för att utföra den här åtgärden. Skapa en associering med hjälp av alternativet Mappalternativ på Kontrollpanelen."

 

Går jag in där så finns redan för JPG-, JPEG- och JPE-filer angivet att de skall öppnas med "Visningsprogram för bilder och fax".

 

Om jag flyttar över en mottagen bilaga till Mina bilder så går det plötsligt att öppna den.

 

Har någon ett bra förslag på åtgärd?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Använder du Outlook Express som e-postprogram kan du gå in i Verktyg/Alternativ/Säkerhet och kolla om rutan "Blockera bilder och annat...." är ibockad. Ta i så fall bort bort bocken och bilderna borde kunna öppnas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...