Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flaschigare windows!


Hulda Svensson

Rekommendera Poster

Hulda Svensson

Hej

jag har stylat upp windows lite,så det blir lite trevligare att sitta vid datorn.

Det är en fråga angende detta men ni kanske behöver lite mer info för att tänka er in i hur det ser ut.

på kontrollpanelen,bilskärm utseende har jag valt windows klassiskt under "fönster och knappar" jag har ändart under avancerat så att det fältet vid "krysset" för att stänga ner en sida är tvåfärgad längst till vänster är den grön och övergår i blått.Nu är det så att det ser lite udda ut när allt är så men inte aktivitsfältet är så.Jag har testat lite fram och tillbaka men det går tydligen bara att ha en färg.Sen skulle jag väldigt gärna visa mitt namn i mitten av aktivitetsfältet (när det inte används av sidor som är minimerade)

det är kanske inte möjligt men det är iallafall ett önsketänkande.Vet någon om det finns något programm eller liknande för att göra detta??

man tackar för all hjälp!!

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att det går att lägga in saker på aktivitetsfältet...en bekant till mig hade något program som han lade in sitt namn, hdd-temperaturer och hddutrymme.

 

Vet inte vad han hade, men ett program som Samurize skulle kunna fixa det.

Om du ställer in din textruta att ligga "Always on Top (Abs)" så kommer den att lägga sig ovanpå fältet.

Om du vill dölja texten ett tag, klickar du bara på Samurizeikonen nere i hörnet.

 

Angående att ha fler än en färg..det går iaf att få till något hyfsat om du gör ett eget tema till windows.

 

|...ateist - javisst...|

[inlägget ändrat 2006-08-29 00:32:35 av EvikjoK]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...