Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

datorn startar inte (nu igen)


Hulda Svensson

Rekommendera Poster

Hulda Svensson

hej hej

nyligen så gick det inte att starta lillbrossans dator,det gick visserligen till den svarta xp brakgrunden men sen var det bara svart.nu har vi formaterat den och installerat om allt.vi har använt den några gånger efter att det är installerat men nu startar den inte igen.den går lika långt som innan,men nu får vi ett felmeddelande "attention" "91 k/84 H2 Frequency is out of range"

själv har jag ingen aning om vad det kan vara för fel,vad tror ni??

 

vi taxar för hjälp!

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bildskärmen som ger det meddelandet eller är det windows?

 

Om det är bildskärmen är det bara att logga in i felsäkert läge ELLER vga-läge och ändra uppdateringsfrekvens(hertz) alternativt upplösning.

|...ateist - javisst...|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

 

hej

det är bildskärmen som ger medelandet.Då ska det nog lösa sej för han berättade att han ändrat skärmupplösningen,så då är det felet då.

nu undrar jag bara hur man går in i felsäkert läge?

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte ändra den vanliga upplösningen i felsäkert läge (tryck F8 under booten), istället får man antingen göra en systremåterställning eller:

1.Avinstallera eller inaktivera drivrutinerna till grafikkortet.

2starta om datorn så skrivbordet kommer fram med skitlåg uplösning och så allt laggar som fan.

3. Nu ska du installera drivrutinera igen (kolla om det finns updateringar) och starta om datorn. Nu ska det funka...

 

Lycka till... På den här punkten - som alla andra punkter i windows- har microsoft inte tänkt!

-------------------------------------------------------------------

The Right Man In The Wrong Place Can Make All The Differens In World"

The G-Man, Half-Life 2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

 

Hej

nu har jag tagit bort och avinstallerat drivrutinen till grafikkortet,men det går ju inte att ändra upplösningen så den blir dålig på felsäkert läge! hur fixar jag låg upplösning då?

 

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm..min och mina bekantas datorer måste vara ultimata...

 

Behövde inte avinstallera eller inaktivera någonting.

Allt gick att ändra via VGA-läget SAMT Felsäkert läge.

 

Konstigt att inte AW's dator går att ändra därifrån.

 

[EDIT: Jag har aldrig gjort det på AzorWhites sätt...så du får fråga honom om du behöver specifika råd om hans metod]

 

Jag antar att han menar att när du väl avinstallerat drivrutinerna så bör allt vara i låg upplösning i NORMALT läge...INTE FELSÄKERT läge.

 

Det behöver inte lagga som han sa...det brukar vara brist på DirectX som gör att det laggar...inte brist på drivrutiner.

 

Det enda du ska göra nu (som jag uppfattar det) är att starta i normalt läge och installera drivrutinerna igen...men som sagt...jag har aldrig löst detta problem genom att avinstallera något, så jag vet inte säkert hur han tänker.

 

|...ateist - javisst...|

 

[inlägget ändrat 2006-08-30 00:18:39 av EvikjoK]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...