Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

konfigurera tgb


Kuben

Rekommendera Poster

Tjena

Någon som känner till nått prg som man kan programera in egna kortkommandon till tangentbordet?

 

Har en tangent som inte funkar och vill lägga den på någon annan.

 

Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte något program för att göra detta, funktionen finns faktiskt inbyggd i Windows 2000/XP. Det enda du behöver göra är att skapa en nyckel i registret.

Läs hos Microsoft hur man gör: http://www.microsoft.com/whdc/device/input/w2kscan-map.mspx

Scan Codes: http://www.beyondlogic.org/keyboard/keybrd.htm

 

/*---------------------------------------*/

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojoj, där va lite att bita i, verkar vara låååångt över mina kunskaper :(

 

Men självklart värt att kika på.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det verkar svårt så kan jag försöka hjälpa dig, det är därför jag är här.

 

För att göra det lättare så får du gärna berätta vilka tangenter som du vill ändra.

 

Edit: Glöm länken till Scancodes ovan, den gäller inte detta.

 

/*---------------------------------------*/

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

[inlägget ändrat 2006-08-22 17:53:56 av Warwolf]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är väl klart att det blir lite lättare om ni vet vad det gäller ;)

 

Lite brådis ibland.

 

Jo det är så här, jag har haft uppe frågan innan om mitt "@" som vägrar fungera 2 och " tecken funkar klockrent, har testat ändra språk och allt annat som går, dock utan resultat, nu använder jag en kombination som är dessa tangenter FN Alt O U, gäller då en bärbar där FN knappen är blå. (Dell inspiron)

 

Så min tanke är att ändra denna kombination till nått enklare. Är det långsökt?

 

Men som sagt, jag har haft frågan uppe på flera olika forum utan resultat.

 

Tack på förhand

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja detta blir knivigare. Mitt förslag ovan lär inte fungera på detta problem, det är endast till för att byta ut en tangent om jag har förstått det rätt. Har ingen idé på hur du kan lösa ditt problem just nu. Men jag ska fundera på det.

 

/*---------------------------------------*/

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...