Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

billigt moderkort varför?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej jag undrar varför moderkortet

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/custom/1007/pages/products/_1007_wf_show_product_detail.aspx?ProdID=5010095853 är så biligt mot de andra asus socket 939 moderkorten?den har de funktioner som de nya ,förutom två pci-express x16 eller ,en x16 å en x8 och inte har stöd för SLI men blir den så mycket biligare för de?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur de andra moderkorten ser ut som du jämför med men kan gissa på ett par punkter. För det första så är moderkortet baserat på chipset från VIA vilket är budgetkretsar. Stödjer inte SATA2. Verkar inte ha stöd för RAID på IDE eller SATA. Ingen Firewire och inget gigabit LAN.

 

/*---------------------------------------*/

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

sata 2 stöd har den,dual channel,och klara alla amd 64,x2,fx, utan nån bios uptatering,och har stöd för RAID 0, RAID 1, RAID 0+1,JBODoch RAID 5 står det på asus hemsida.Men har kollat efter asus moderkort med de funktioner jag vellat ha så blev det detta men om jag hittar ett annat lika fast med Nforce 4 chip så är det bättre ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är den lite snabbare

Att ha ett moderkort idag som inte stöder DDR2 (helst 800Mhz) är ganska slöseri med sina stålar...

Men som sagt, det är billigt eftersom det är VIA.

Om du köper helt ny dator, kör med AM2, de har ganska billiga Asus kort (runt tusenlappen) med SLI samt 800Mhz DDR2-minnen.

Lycka till med ditt moderkortsval!

 

Ha en bra dag!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VIA tävlade nångång i tiden jämt med nvidia om chipset till amd. Nu när SLI (fungerar bara på Nvidias chipset samt på ULI:s inofficielt) och CrossFire (på atis samt intel 975) har kommit ut kan VIA egentligen bara satsa på budgetmarknaden. Redan tidigare ansåg många att intel och nvidia var de enda chipseten värda att satsa på...

Något större fel är det dock inte på asus-kortet.

 

Amd 64 3000+, MSI K8T Neo, 1GB DDR400, LG DVD+/-RW, Radeon X800 Pro (16P mod), Maxtor 80+250 GB, XP Home SP2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...