Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

General Protection Fault


<sHk>J-DoGG

Rekommendera Poster

SNÄLLA HJÄLP MIG.

Spelar ett spel som heter Tactical Ops - Crossfire. ganska nytt bygger på UT2004 motorn men jag får general protection fault hela tiden när jag skall spela, har testat att ändra grafik inställningar både på kortet och i spelet, har testat ny drv till grafik kortet men inget hjälper.

 

Min Dator

 

Intel P4 3Ghz

1 GB Minne

Radeon 9800 Pro 128 MB

 

Jag orde klara av att köra detta spelet, kan ju köra UT2004 utan problem och som sagt så är det ju samma grafik motor.

 

//Desperat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppdatera spelet med en patch, lagom på hemsidan av där du hämtade det...

 

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppdaterat till senaste, haft samma problem med båda patcharna, senaste patchen here 1.2 och den finns bara i beta version än eftersom att spelet är helt nytt och dom fortfarande rättar till buggar osv, men problemet kavrstår ändå, jag har andra vänner som kör samma spel och dom har inga problem ochmin dator är tillräckligt kraftfull och jag har dom senaste Drv till alla grejer, har hållt på med detta felet sen spelet kom för 4 mån sen och ej kommit fram till vad det kan vara har t.o.mformaterat datorn och kört in detta spel som första sak efter drivarna till alla grejer är installerat men det fungerar ej ändå, mkt märkligt

 

men tack för svaret iaf, har då någon annan idé så är allt välkommet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

General Protection Fault beror oftast på att man kör en dålig alpha/beta-version av något, har drivrutiner som inte klaffar med spelet eller har en olaglig kopia av spelet.

 

Om det beror på alpha/betaversion finns det inte så mycket du kan göra.

 

Om det gäller drivrutiner får man väl ta bort drivrutinen eller byta ut det mot någon annan. (Aureal A3D-ljuddrivrutiner får ofta detta fel)

 

Om du har en olaglig kopia av spelet, tror jag inte att jag får ge dig någon hjälp.

|...ateist - javisst...|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, som sagt saå är det ju bara beta versioner som har släppts änsålänge med det kan ju inte bero på det eftersom att jag har clan medlemmar som kan spela spelet utan problem, måske ha med drv att göra, men samma sak där, har testat run både gamla och nya drivisar, 'e det nogon som är grymm på att läsa av felkoder så säg till så postar jag den här. Och nä jag har ingen piratkopia, spelet kostar UT2004 som driver detta spelet kostar 79:- och sen får jag TO:C gratis på deras hemsida.

 

thx

 

[inlägget ändrat 2006-08-08 08:06:20 av J-DoGG]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...