Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ramminne 100MHz


Terence Hill

Rekommendera Poster

Terence Hill

 

Hej när man startar windows så står det uppe till höger " Host Bus 100 MHz " och så räknar den ju ramminnenna men problemet är att den räknar dom 3 gånger innan den stannar om man inte trycker escape för då stannar det direkt. Jag tror detta beror på att jag har 2 Ramminnen som är på 133MHz och 1 på 100Mhs. men jag märker inget problem mer än det där att den räknar ramminnenna 3 gånger? Kan det va något problem att köra det så här tro?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer inget speciellt förutom att det är den lägre överföringshastigheten som gäller för dina minnen.

 

 

.:Det finns 10 olika typer av människor:.

"De som förstår binärt, och de som inte gör det"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EmilDenStore

Om du har ett bios som du kan ändra inställningarna i kan du i vissa bios välja bort minneskontrollen. Om det går att välja bort den är den bara till för att kolla om det är något fel i minnena, men om det inte går är minnesuppräkningen obligatoriskt för bios.

-------------------------------------------------------------------

The Right Man In The Wrong Place Can Make All The Differens In World"

The G-Man, Half-Life 2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terence Hill

 

Terence Hill

 

Okej men jag vet inte var i bios man ska ändra i så fall. Vad heter det man ska ändra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo! Inne på "BIOS features setup" finns det en sak som heter "Quick power on self test" om höger på den står det "Enabled" ändra det med + och - till "Disabled"

 

(På min dator har jag två operativsystem och då verkar den ignorera att jag har den på "Disabled").

 

MVH:EricError

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terence Hill

 

Terence Hill

 

Jag gick in i bios och skulle ändra men den var redan på disabled. Så det kan inte va den. Jag har bara ett operativsystem installerat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...