Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ta bort partion


Hulda Svensson

Rekommendera Poster

Hulda Svensson

hej

sedan dess jag formaterade min dator och installerade om xp så måste jag välja partion när jag loggar in.det är bara den ena som fungerar och den använder jag.det är lite störigt att ha den andra där,hur kan jag ta bort den så jag slipper trycka enter för att få den partion jag vill ha.är det någon fara att ta bort en partion?kan saker försvinna????

 

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

 

hej

finns det någon risk för att något av mina filer fösvinner på hårddisken????

 

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, filerna försvinner inte, men klantar du till det så kanske inte din dator kan starta :)

 

Ett annat alternativ är att klicka på:

"Start"

"Kör"

Skriva in msconfig och klicka "OK"

Välj fliken BOOT.INI och ta bort den rad under [operating system] som du inte vill ha kvar.

 

 

.:Det finns 10 olika typer av människor:.

"De som förstår binärt, och de som inte gör det"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EmilDenStore

Gå in i kontrollpanelen>system>fliken avancerat>start och återställning (knappen längst ner),sedan väljer du bara i listan vilket os du vill ska bara default och sätter tiden som os-alternativen ska visas till 0 eller klickar ur kryssrutan.

-------------------------------------------------------------------

The Right Man In The Wrong Place Can Make All The Differens In World"

The G-Man, Half-Life 2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

problemet är att jag behöver ha bort den ena partionen för att kunna starta datorn.den startar inte nu och har försökt reperara xp installationen men verkar som jag måste ha bort partionen för att det ska funka!

finns det något sätt jag kan ta bort den utan att jag kan komma in på datorn?

mvh henrik 951

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...