Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dags att skicka Spam till EU-parlamentet


Beowulf

Rekommendera Poster

EU-parlamentet har valt opt-out dvs att det är tillåtet att skicka Spam så länge mottageren inte sagt nej. Det är synd att de inte blev som EU-kommissionen vill dvs opt-in och endast reklam till de som bett om reklam.

 

Jag har ett konto på hotmail som alltid är fullt med spam. I stort sett allt kommer från USA men jag gissar att det kommer att börja dyka upp Europeiska brev där närsomhelst.

 

När det gäller att säga Nej till reklamen så funkar inte det. Det finns regler i USA som säger att det är olagligt att skicka spam om det inte medföljer en möjlighet att slippa fortsatta utskick från spammaren. Det gör det också men adressen som anges i brevet är oftast helt utan funktion.

 

Nu återstår väl bara att sätta igång och skicka spam till EU-parlamentet tills de tröttnar och ändrar sina regler.

 

/Johannes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men svenskar verkar vara relativt restrektiva när det gäller att skicka ut reklam. Jag har i alla fall inte haft något problem med spam från svenska företag.

 

Dock vet jag inte om du missat att EU skulle kunna tvinga Sverige att ändra sina regler?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spam - ett problem anser jag. Men det går att filtrerar bort.

Upplever att de gånger som jag sagt:

NEJ TACK

så har företagen som skickat, alt. sålt adressen, uppfattat det som att:

HURRA - adressen fungerar! Den når någon!

Vilket medfört att jag under en period får en krafig ökning av icke önskad -epost.

 

En undran:

Hur ska man gå tillväga för att tacka nej till reklam via e-post?

 

/T

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johnnylaban

Inte riktigt:

1) Parlamentet fattar sitt formella beslut först i september. Detta var endast utskottsomröstningen.

2) Parlamentet har inte valt opt-ut. Utskottets förslag låter respektive medlemsstat att själv välja modell, vilket slås fast i direktivet om elektronisk handel. Så har t ex. Sverige valt opt-ut, medan Finland har en opt-in modell.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

...medan Finland har en opt-in modell.

 

Nån som har tele nummret till finska immigrations verket? :o)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...